سوءاستفاده از نام بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی به منظور شیادی

 رئیس پلیس فتا استان قم نسبت به سوءاستفاده برخی افراد از نام بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی به منظور شیادی به شهروندان هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به این مطلب اظهارداشت: مدتی است گروه‌ها، کانال‌ها و اکانت های جعلی […]

 رئیس پلیس فتا استان قم نسبت به سوءاستفاده برخی افراد از نام بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی به منظور شیادی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به این مطلب اظهارداشت: مدتی است گروه‌ها، کانال‌ها و اکانت های جعلی با آرم و عنوان بانک‌های مختلف توسط کلاهبرداران ایجاد شده است، شیوه معمول فریبکاری آن ها بدین صورت است که کاربران را فریب داده تا افراد دیگری را در گروه یا کانال عضو کنند.

وی افزود: مثلا در ازای عضو کردن هر ۱۰۰ نفر، وعده جایزه یک میلیون تومانی به کاربر داده می‌شود‌. متاسفانه بعضی افراد فریب خورده و مخاطبین خود را در این گروه‌ها عضو می کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه هدف این کلاهبرداران کسب درآمد نامشروع است، فیش‌های ارائه شده در این گروه ها همه جعلی هستند و هیچ جایزه‌ای به کابران داده نخواهد شد.

سرهنگ موالی گفت: برای جلوگیری از عضو شدن ناخواسته اکانت خود در این گروهها و کانال‌ها توسط سایر افراد بایستی در بخش تنظیمات شبکه اجتماعی خود، تنها به افراد مورد اعتماد اجازه عضو کردن آی دی خود در گروه‌ها یا کانال‌ها را بدهید.

وی به کاربران توصیه کرد: این گروه‌ها پس از عضوگیری، به فروش رسیده و در واقع صاحب گروه بدون هیچ هزینه‌ای (تنها با ارائه فیش‌های جعلی) کسب درآمد نامشروع می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: هموطنان بایستی آگاه باشند هیچ بانکی در هیچ شبکه اجتماعی این روش جذب مشتری را ندارد، هموطنان در صورتی که در هر شبکه اجتماعی گروه، آی دی یا اکانتی که با عنوان و اسم یک بانک فعالیت می‌کند، را ملاحظه نمودند، قبل از هر گونه اعتماد بی‌جا حتما به صورت حضوری یا تلفنی با خود بانک تماس گرفته و صحت و سقم خبر را بررسی نمایند.