- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

سهم رعایت قوانین راهنمايي و رانندگي در پیشگیری از حوادث رانندگی

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان  قم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در پیشگیری از حوادث مهم ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،  سرهنگ ” حسن قیصری ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، اظهارداشت: رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي نشانه شخصيت، توجه به ارزش هاي والاي انساني، كمك به حل مشكل ترافيك و زمينه آرامش و آسايش مردم جامعه است.

سرپرست پلیس راهور استان قم بیان داشت: هوشياري، احتياط، دقت، صبر و حوصله و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي، نشأت گرفته از ظرفيت روحي و عقلي انسان هاست بنابراین باید با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي، از خلق حوادث پيشگيري کرد.

سرهنگ قیصری با بیان اینکه استفاده از كمربند ايمني ضامن سلامتي است، افزود: سرعت غيرمجاز، سبقت در نقاط ممنوعه، انحراف به چپ، رانندگي در حال خستگي و خواب آلودگي، نقص سيستم روشنايي در شب و عدم رعايت حق تقدم و فاصله طولي ازجمله تخلفاتي هستند كه سلامتي راننده و همراهان را با خطر جدي مواجه مي سازند، پس بایستی با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي به حقوق خود و ديگران احترام گذاشت.

لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در باران

رئیس پلیس راه استان قم بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام باران تاکید کرد.

سرهنگ “مختار پناهی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به شروع بارندگی ها و اینکه ابتدای بارندگی به دلیل لغزندگی بیش از حد یکی از عوامل مهم تشدید سوانح رانندگی است، به رانندگان توصیه می شود با به کارگیری تکنیک‌های رانندگی ایمن مانع از بروز حوادث ترافیکی تلخ شوند.

وی یکی از این تکنیک ها را رانندگی آرام و با احتیاط دانست و با تاکید بر حفظ فاصله مطمئن با خودرو جلویی، گفت: هنگام رانندگی در باران باید سرعت‌ را کم کرده و هرگز به یکباره ترمز نکنید.

رئیس پلیس راه استان قم تصریح کرد: اگر خودرو شروع به لغزیدن کرد، به آهستگی پا را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند قرار دهید.

سرهنگ پناهی، با تاکید بر اینکه بایستی رانندگان در همان مسیری که خودروهای جلویی‌ در حرکت هستند رانندگی کنند، گفت: از چاله‌‌های آب باران دوری کرده و از رانندگی در لبه راه ها و شانه های راه خودداری کنید.

وی اضافه کرد: بلافاصله از لحظه شروع باران تا زمانی که جاده مرطوب است، سرعت را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه داشته و در پیچ ها سرعت خودرو را کاهش دهید.

رئیس پلیس راه استان قم با تاکید بر اینکه در سطح لغزنده، بایستی از تغییر ناگهانی به دنده سنگین خودداری کرد، افزود: در هنگام سر خوردن خودرو از ترمز کردن خودداری چون در این لحظه ترمز ها قفل شده و باعث سرخوردن بیشتر می شود.