سند چشم‌انداز فقرزدایی در استان قم تهیه و تدوین شود

مدیرکل و مدیران کمیته امداد قم با امام‌جمعه این استان دیدار و درباره مشکلات نیازمندان استان گفت‌وگو کردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از سایت خبری کمیته امداد، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام‌جمعه قم بابیان اینکه قم یک شهر خاص است و بودن فقیر در این شهر زیبنده نیست گفت: سند چشم‌انداز فقرزدایی […]

مدیرکل و مدیران کمیته امداد قم با امام‌جمعه این استان دیدار و درباره مشکلات نیازمندان استان گفت‌وگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از سایت خبری کمیته امداد، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام‌جمعه قم بابیان اینکه قم یک شهر خاص است و بودن فقیر در این شهر زیبنده نیست گفت: سند چشم‌انداز فقرزدایی استان قم با محوریت کمیته امداد و با همکاری سازمان‌ها، ادارات و نهادهای استان تدوین شود.
وی با اشاره به اینکه این سند چشم‌انداز می‌تواند فقر را رد استان به‌مرور کاهش دهد بیان کرد: جدیت دستگاه‌های اجرایی تعریف‌شده در این سند منشأ تحول در استان قم خواهد شد.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه جز در مواردی خاص نباید فقیری در جامعه داشته باشیم گفت: تحولی که با اجرای این سند چشم‌انداز اتفاق خواهد افتاد با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح می‌تواند مبنایی برای رفع فقر در کشور باشد.
وی بابیان اینکه کمیته امداد در قم نگاهی نو، نرم‌افزاری و راهبردی رقم‌زده است گفت: طرح مددکاری اسلامی یکی از همین نمونه‌هاست و برای موفقیت بیشتر این طرح، لازم است حوزه علمیه در این زمینه مشارکت کند.
رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت حوزه علمیه در نظریه‌پردازی‌ها و تعریف و تدوین دوره‌های آموزشی و عملی طرح مددکاری اسلامی استفاده شود گفت: حوزه علمیه می‌بایست در تدوین، تبلیغ، ترویج و توسعه این طرح کمیته امداد را همراهی کند.
در ابتدای این دیدار اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد در استان قم محقق شده است گفت: اعتماد مردمی نسبت به کمیته امداد ۱۷ تا ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.
وی بابیان اینکه شرایط اقتصادی مردم در جامعه مانند گذشته نیست و استان قم هم ازنظر درآمد ناخالص ملی در رتبه‌های پایین کشوری قرار دارد گفت: سرانه پرداخت‌ها و مشارکت مردم نیکوکار قم به کمیته امداد در قم حدود هشت هزار تومان افزایش‌یافته است.
میرشکار میزان سرانه پرداختی به ایتام قم را ۳۲۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این میزان ۱۷۰ هزار تومان از سرانه کشور بیشتر است.
وی همکاری بیشتر با حوزه علمیه، راه‌اندازی اداره بانوان، افزایش برون‌سپاری، کاهش حجم اداری، تقویت و افزایش ازدواج‌های پایدار نوعروسان و پسران تحت حمایت را از طرح‌های اجراشده کمیته امداد قم در سال ۹۶ برشمرد و گفت: امسال مدل جدیدی را برای تکریم سالمندان و نیازمندان اجرا خواهیم کرد.
مدیرکل کمیته امداد قم افزود: امیدواریم با همکاری مرکز آموزش حوزه بتوانیم اهدافی که برای طلاب نیازمند در نظر داریم عملیاتی کنیم.
وی بابیان اینکه کمیته امداد قم در همه زمینه‌ها نگاه فرهنگی داشته است گفت: به‌جای مجتمع سازی‌های متمرکز که آسیب‌های اجتماعی هم به دنبال دارد، به مددجویان تحت حمایت ۴۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت کردیم که نتیجه آن خرید و تحویل ۱۳۳ واحد مسکونی به نیازمندان شد.
میرشکار افزود: در آستانه شب عید مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قم به‌طور استثنائی در کشور بن یا سبد کالا دریافت کردند.
مدیرکل کمیته امداد قم یکی از برنامه‌های موفق سال‌های گذشته را توانمندسازی هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قم در زمینه‌های آموزش، مسکن و اشتغال عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک برای ۴۰ زوج که در سال‌های گذشته از یکدیگر جداشده بودند، پس از کمک و نظارت بر ترک اعتیاد و اشتغال به کار سرپرست خانوار جشنی به مناسبت بازگشت به زندگی برگزار خواهیم کرد.