- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

سناريو سرقت از انبار آجيل و ناکامي کلاهبرداران براي فرار از بدهي

رئيس پليس آگاهي استان از ناکامي چهار تن از کلاهبرداران حرفه اي که با اجراي سناريو سرقت از انبار آجيل قصد تخفيف و مجاب کردن شاکيان به عدم پرداخت بدهي هاي خود داشتند در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ”احمد کرمي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: با طرح شکايتي مبني بر سرقت ۴۸ کيسه ۵۰ کيلوئي مغز فندق، ۲۱ هزار کيلو پسته و ۳۰۰ کيلو مغز گردو از يک انبار آجيل در قم موضوع در دستور کار مأموران آگاهي استان قم قرار گرفت.

وي گفت: در ادامه با اعزام کارآگاهان به محل سرقت و انجام اقدامات پليسي مشخص شد، انبار متعلق به شرکايي است همگي داراي سابقه کلاهبرداري هستند.

رئيس پليس آگاهي استان قم افزود:با توجه به اينکه شاکي در زمان سرقت در زندان بسر مي برده با انجام اقدامات اطلاعاتي ابتدا يکي از شرکاي شاکي شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي دستگير شد.

سرهنگ کرمي گفت:وي در مواجهه با مستندات موجود لب به اعتراف گشود و بيان کرد، پس از اينکه قادر به پرداخت بدهي ديگران نبوديم، با طرح و نقشه قبلي و همدستي ديگر شرکاء تصميم به خروج اقلام موجودي از انبار کرده تا بدين شيوه سرقت اموال مطرح شود.

رئيس پليس آگاهي استان قم افزود: متهم اذعان کرد با انجام اين سناريو قصد داشتيم در پرداخت بدهي، شاکيان را مجاب و رضايت آن ها را پس از پرداخت کمي از طلبشان جلب کرده تا همدست شان از زندان آزاد شود.

سرهنگ کرمي گفت:نهايتاً با اعتراف متهم ديگر اعضاي اين باند چهارنفره شناسايي و جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شدند.