- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

سرانه فضای سبز قم تا سال ۱۴۰۴ به ۲۷ مترمربع می‌رسد

شهردار قم گفت: از ۱۴ مترمربع سرانه فضای سبز در سال ۹۴ سرانه را به بالای ۲۰ مترمربع رسانده‌ایم و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ این سرانه را به ۲۷ مترمربع افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکترسیدمرتضی سقائیان‌نژاد در آئین آغاز پویش ملی #درخت_دوستی_بنشانیم که درآستانه ۱۵ اسفند ماه روز ملی درختکاری برگزار شد، با تاکید بر اینکه امسال سال خاصی بوده و سال جدید را در شرایطی آغاز می‌کنیم که کشور درگیر شیوع بیماری است، اظهار کرد: این درخت را در شرایطی می‌کاریم که بدانیم نیاز جامعه این است که امید را در جامعه تقویت کنیم.

شهردار قم با اشاره به اخبار متعددی که در دنیا در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها در دنیا منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام ما تأکیدی بر آن است که ما دوست‌دار درخت هستیم و در پرتو حفاظت‌های درخت و زیبایی‌های بصری و منظری که درخت برای شهر فراهم می‌کند و منبع تغذیه است آثار و برکات زیادی از درخت برای ما به وجود می‌آید.

دکتر سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه با پویش درخت دوستی بنشان به دنبال توسعه درختکاری در شهر و کشور هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌های اصلی که در قم داشتیم این بوده که بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان در سال جاری برای توسعه فضای سبز اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه هر سال ۳۰۰ هکتار فضای سبز در شهر قم توسعه پیدا می‌کند، گفت: از ۱۴ مترمربع سرانه فضای سبز در سال ۱۳۹۴ سرانه را به بالای ۲۰ مترمربع رسانده‌ایم و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ این سرانه را به ۲۷ مترمربع افزایش دهیم.