سالانه ۳۰۰ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های ناشی از تصادفات شهری در قم تأکید کرد و گفت: هر سال به طور متوسط ۳۰۰ نفر که حدود ۸۰ نفر از آنها موتور سوار هستند، جان خود را در تصادفات شهری از دست می دهند و […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های ناشی از تصادفات شهری در قم تأکید کرد و گفت: هر سال به طور متوسط ۳۰۰ نفر که حدود ۸۰ نفر از آنها موتور سوار هستند، جان خود را در تصادفات شهری از دست می دهند و ۱۶ هزار نفر نیز در بیمارستان بستری می شوند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که در فرمانداری قم برگزار شد به حوادث و تصادفات اشاره کرد و گفت: علل و عوامل تعداد بالای فوتی ها و مجروحان ناشی از حوادث و تصادفات در قم باید مشخص شود که البته یکی از مهمترین علت های آن تعداد بسیار زیاد موتورسواران در شهر است. 

وی تاکید کرد: تصادفات شهری و جاده ای که فوت یا آسیب دیدگی شدید افراد را به دنبال داشته باشد، هزینه های زیاد و آسیب های جدی اجتماعی نیز به دنبال دارد، که با مطالعه و آسیب شناسی دقیق و برنامه ریزی مناسب، می توانیم در کوتاه مدت تا حدودی این مشکل را بهبود ببخشیم. 

دکتر ایرانی خواه بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای کاهش آسیب های ناشی از تصادفات شهری در قم تأکید کرد و گفت: هر سال به طور متوسط ۳۰۰ نفر که حدود ۸۰ نفر از آنها موتور سوار هستند، جان خود را در تصادفات شهری از دست می دهند و ۱۶ هزار نفر نیز در بیمارستان بستری می شوند. 

وی در ادامه همچنین شیوع بیماری های غیرواگیر در جامعه از جمله سکته های قلبی و مغزی و سرطان را به دلیل اضافه وزن، فشار خون بالا، سوءتغذیه و مصرف دخانیات مورد توجه قرار داد و گفت: آنچه می تواند در اولویت برنامه های مجمع سلامت قم قرار بگیرد، باید کاهش آسیب های ناشی از تصادفات باشد. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: مسئولان اجرایی باید ارتقاء کیفیت زندگی مردم را به عنوان یکی از مهمترین اولویت های برنامه کاری خود قرار دهند.

سید محمدرضا هاشمی تصریح کرد: ارتقاء کیفیت زندگی و تأمین امنیت و سلامت مردم در ابعاد گوناگون، یکی از مهمترین مسائلی است که در منشور حقوق شهروندی بر آن تأکید شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید برای تأمین سلامت عمومی جامعه همکاری و مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مجمع سلامت استان قم باید جلسات منظم و مستمر همراه با دستور کار مشخص داشته تا بتوانیم اقدامات مؤثری را در این جهت به انجام برسانیم.

در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی ،پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر تعیین موضوع ” آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از حوادث ترافیکی” به عنوان الویت جهت طرح و بررسی در اولین مجمع سلامت استان قم مورد تائید و تصویب قرار گرفت.

همچنین با توجه به تاکید سید محمدرضا هاشمی،معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بزودی اولین مجمع سلامت استان به ریاست