زهرا فراهانی بازیگر نقش سیما در سریال برادر:آماده جذب بانوان علاقمند به بازیگری در مجموعه خودم هستم

 زهرا فراهانی گفت:باتوجه به اینکه در استان قم استعداد های بازیگری فراوانی درمیان بانوان قمی وجود دارد، گروه بانوان سپیدار برای انجام نمایش در استان وسراسر کشور راه اندازی کردیم که آماده عضوگیری از بانوان علاقمند است. گزارش از حسین کبابی ، عکس از نجمه محیایی ،پایگاه خبری رهپویان قماولین بار از طریق دوست خوبم […]

 زهرا فراهانی گفت:باتوجه به اینکه در استان قم استعداد های بازیگری فراوانی درمیان بانوان قمی وجود دارد، گروه بانوان سپیدار برای انجام نمایش در استان وسراسر کشور راه اندازی کردیم که آماده عضوگیری از بانوان علاقمند است.

گزارش از حسین کبابی ، عکس از نجمه محیایی ،پایگاه خبری رهپویان قم
اولین بار از طریق دوست خوبم ،مجری توانای قمی،آقای نعمت اللهی با وی آشنا شدم،گفت از بازگران مطرح قمی است که در فیلم های زیادی بازی کرده است مانند نقش رویا همسر اول آرش درسریال کیمیا واین اواخر نقش سیمادوست مریم دختر حاج کاظم را در سریال برادر که بعد از افطار از شبکه دوم سیما پخش میشه،بازی می کنه.
زهرا فراهانی متولد ۱۳۶۸ است وبرخلاف آنچه در برخی از رسانه متولد تهران ذکر شده بود،درقم متولد شده وساکن قم نیز هست.وی دارای کارشناسی ارشد زبان انگلیسی میباشد وحدود ۱۰ سال سابقه فعالیت در تئاتر را دارد.
از دیگر کارهای زهرا فراهانی بازی در سریال مخمصه ،تله کابین و چندین فیلم دیگر است
زهرا فراهانی چندین فیلم کوتاه رو ساخته
از جمله فیلم کوتاه شمارش معکوس(کسب رتبه اول کشور در جشنواره فیلم و عکس)
بازی در فیلمهای کوتاه مانند:عطش پنهان،راه مدرسه،گاهی زندگی،شمارش معکوش،مادر و..
وی همچنین عروسک گردان و دوبلور چندین برنامه و فیلم ها نیز بوده

باتوجه به علاقه وافری که به هنر وهنرمندان داشتم،تصمیم گرفتم که هرطور شده با این خانم بازیگر مطرح قرار ملاقات بزارم.چون گرچه ما در استان قم از استعدادهای فراوان هنری وبویژه در بخش بازیگری برخورداریم،اما ما رسانه ها کمی در حق آنها اجحاف کردیم وکمتر زحمات آنها را به نمایش گذاشتیم.
باخانم زهرا فراهانی تماس می گیرم وخودمو به وی معرفی می کنم،احتمال می دادم که مثل خیلی از تازه به دوران رسیده ها در عرصه بازیگری،برایم کلاس بگذارد وبگوید وقت ندارم و…،اما وقتی باروی گشاده وی مواجه شدم،تمامی پندارهای غلط من به کنار رفت ومتوجه شدم که سرابی بیش نبوده است!
خانم فراهانی گرچه مشغله کاری زیادی داشت،از جمله تدریس وانجام برخی از تعهدات هنری،اما با سعه صدر فراوان گفت:حتی اگر اوج کارم هم باشم،حتما برای مصاحبه باشما مرخصی خواهم گرفت وحاضر خواهم بود.
اینجا به اون ظرب المثل یقین پیدا کردم که درخت هرچه پربارترباشد،سرش خم تر است واین درخت بی ثمر است که خودش را در اوج میداند!
در مورد خانم فراهانی این ظرب المثل صادق بود.
روز قبل از مصاحبه،محو تماشای اجرای نقشش در سریال برادر می شوم،هم از سیمای خوبی برخوردار است وهم نقش سیما را به خوبی بازی می کند،سیمایی که اوج هنر یک بازیگر را نشان می دهد.جوری نقشش را با زیبایی هرچه تمامتر بازی می کند که انگار یک فیلم مستندی است از زندگی خودش!
باخودم می گویم که چرا مارسانه های قمی با داشتن همچین گوهرهایی در عرصه بازیگری،کمتر به آنها پرداختیم؟آیا وظیفه ما نیست که به داشتن امثال خانم فراهانی ها،فرحناک ها،سلیمانی ها،کوروش زارعی ها و..افتخار کنیم وبگوییم اینها قمی هستند؟
عقربه های ساعت کم کم به ساعت ۶عصر،وقت قرار ما در دفتر باخانم بازیگر نزدیک می شود….
خانم فراهانی راس ساعت مقرر وارد دفتر ما می شود وما باتوجه به ضیق وقت،فورا مصاحبه را آغاز می کنیم که ماحصل آن را میخوانید:
وی می گوید بازیگری را در تآتر قم آغاز می کند وسپس مدارج ترقی را در دنیا بازیگری می پیماید.
اولین بازی اش در فیلم کوتاه شمارش معکوس که ساخته خودش بوده است.
وی درباره بازی اش در مجموعه تلویزیونی برادر که شبهای ماه مبارک رمضان پس از افطار از شبکه ۲پخش می شود،می گوید:بازی در مجموعه آقای افشار،بهترین افتخار زندگیم هست وبرای من مایه بسی خوشحالی است که از ایشان کسب تجربه کنم.
وی خاطرنشان می کند:مجموعه برادر از اسفند ۹۴شروع وتا چندروز پیش یعنی اوایل تیر ماه به اتمام رسید وحتی درماه مبارک رمضان درحال ضبط سکانس هایی از این سریال بودیم.
در این مجموعه بازیگرانی از قم مانند آقای نعمت اللهی وآقای طاهری نیز بازی می کنند.
همچنین جهانگیر الماسی از اولین استاد های وی در عرصه بازیگری بوده است.
وی در باره الگویش در بازیگری می گوید:من الگویم در بازیگری را به شخص نمی بینم،بلکه در رعایت اصل وهنر متعالی بازیگری می دانم.
اما هنرمندانی بزرگ مانند آقای نصیریان وکارگردانانی بزرگ مانند آقای افشار،همواره مورد تقدیر وستایش من هستند.
چون آقای افشار هم خالصانه،هم عاشقانه وهم حرفه ای بازیگران زیر مجموعه خود را راهنمایی می کند وهم در نویسندگی تبحر خاصی دارند.


وی در باره فعالیت های کنونی خود نیز می گوید:چون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دارم،درحال تدریس این زبان در بین دانش جویان خود هستم وگاها به عنوان مجری در رادیو قم نیز به فعالیت مشغول هستم.
همچنین در بخش تآتر قم نیز مشغول به فعالیت هستم و۱۳شب اول ماه رمضان امسال نیز ما کار تآتر بنام منظومه در تالار شهید آوینی بر روی صحنه داشتیم.
وی درباره پیشنهادات بازی درفیلم نیز می گوید:من از تهران وقم پیشنهادات زیادی داشتم، اما هنوز به هیچ کدام آنها پاسخ ندادم .
خانم فراهانی درباره برنامه های آینده خود می گوید:برنامه های آینده من بیشتر حول وحوش فعالیت های هنری ،تدریس زبان واجرا در رادیو استوار خواهد بود.
همچنین قبلا خبرنگاری را درباشگاه خبرنگاران نیز تجربه نمودم وتاحدودی باکار رسانه ای نیز آشنا هستم.
وی باتوجه به اینکه سن کمی نسبت به اینهمه تجربیات گرانبهایی که به دست آورده دارد،اما بازهم اعتقاد دارد که هنوز خیلی از کارهارا انجام نداده است وباید برود وآنها را نیز یاد بگیرد واعتقاد دارد که هیچ وقت برای فراگیری دیر نیست وزگهواره تاگور دانش بجو.
مادرم اصلی ترین حامی من بود
وی در باره اصلی ترین حامی اش در موفقیت هایش می گوید:مادرم اصلی ترین پشتیبان من در موفقیت هایم بود ومن دستانش را می بوسم واز بابت تمامی حمایت های بی دریغش تشکر وقدردانی می کنم.
زهرا فراهانی در یک خانواده ۵نفره زندگی می کند ونفر سوم خانواده است ومجرد است.
از نکات جالب زندگی این بازیگر توانا،گذراندن دوره مداحی است که وی به نیکی از آن یاد می کند.
همچنین دوره های امداد گری در هلال احمر قم را نیز گذرانده است واعتقاد دارد که هرچیزی را که فراگیری،یک زمانی به درد آدم میخورد.
راه اندازی گروه بانوان سپیدار برای انجام نمایش در استان وسراسر کشور که آماده عضوگیری از بانوان علاقمند است
وی درباره این گروه می گوید:این گروه نمایشی متشکل از بانوان علاقمند به بازیگری است وتنها برای بانوان نمایش اجرا می کند ویک فعالیت نوینی برای بانوان به شمار می رود که فعالیت های ما شامل استان قم وسایر نقاط کشور است وما حاضریم که خانمهای علاقمندرا در گروه خود بپذیریم وعلاقمندان از طریق شما می توانند با من ارتباط برقرار کند.

عضویت در گروه تآتر امروز استان،عضویت در گروه تآتر بانوان رویش و…. از دیگر فعالیت های وی می باشد.
وی درباره توصیه خود به کسانی که به بازیگری علاقه دارند می گوید:
هنر بازیگری ،سوای سعی وتلاش مجدانه،نیازمند هنر ذاتی خود بازیگر نیز هست مانند استاد رضا کیانیان که بازیگری در ذات وی می باشد.
وی در مورد فعالیت های گذشته خود می گوید:
در تلویزیون:بازی در مجموعه برادر، کیمیا،مخمصه،تله کابین و..
در فیلم های کوتاه:بازی در فیلم های شمارش معکوس،عطش پنهان،راه مدرسه،گاهی زندگی،مجموعه کلیپ مادر،پیوند و..
در تآتر نیز:در بخش کودک:بازی در عسل،آشتی کنون،روز قشنگ سارا،دیگ جادو،سینا توشهر قصه،شیپوری،ماجرای هانی.
بخش نوجوان :بازی در راز عشق،روایت سرخ ،عود برآتش.
در بخش تآتر بزرگسالان:بازی در غریبه شام،شعله های دور دست،منظومه(دریافت جایزه بایگر برتر زن)،عهد دیرین تورا می خواند برای حضور(دریافت جایزه بازیگر برتر زن)،نمایش نرگس(دریافت جایزه اول بازیگر زن)،هیس بگو کلیک(جایزه بازیگر برتر زن) را گرفتم.
همچنین در بخش عروسک گردانی: عروسک گردانی در سریال عروسکی سی دی تصویر حمید که به دوزبان عربی وفارسی از شبکه هدهد پخش شد.عروسک گردانی در نمایش های عروسکی قصه ها وغصه ها،سیب گل،ماه پیشونی،مادرجان سلام.
کار گردانی نیز در نمایش های اجازه خانم،قصه درخت تنها،روباه دم زنگولهما بچه های مدرسه ویاد امام.
در دوبلور نیز :دوبلوری در سریال عروسکی افسانه سیمو،سریال انیمیشن دهکده سلامت، و…
در نریشن :مستند الف لام راء،بچه تهران،وچند نمایش در رادیو قم.
همچنین وی خواننده تیتراژ برنامه مداد رنگی که از شبکه استانی قم پخش می شود نیز هست.

کم کم به لحظات افطار نزدیک می شویم،صدای دلنشین ربنا که از اطراف به گوش می رسد،دلمان را هوایی می کند.
چرخش سریع ثانیه شمار ساعت بیانگر رسیدن به لحظات اذان مغرب وافطار بعد از ساعت ها مبارزه باهوای نفس اماره است.
باخود زمزمه می کنم:سبحانک یا لا اله الاانت الغوث الغوث خلصنا من النار یارب……

پایان گزارش/

هرگونه استفاده از این گزارش با ذکر منبع(پایگاه خبری رهپویان قم)بلامانع است.