- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

زمین گیر شدن سارق حرفه ای کیف قاپ در قم

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری یک سارق حرفه ای کیف قاپ و کشف ۱۴ فقره سرقت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “احمد کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت چندین فقره کیف قاپی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی استان سرانجام متهم شناسایی و تحت تعیقیب غیرمحسوس قرار گرفت.

سرهنگ کرمی بیان داشت: متهم حین سرقت کیف یکی از شهروندان بلافاصله وارد عمل شده و در یک اقدام ضربتی سارق را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: ماموران در بازرسی بدنی و نیز مخفیگاه متهم، تمامي البسه زمان سرقت هاي قبلي از جمله کفش، کتاني قرمز رنگ، کلاه نقاب دار، عينک دودي ، پيراهن و  تعداد زیادی گوشی های مسروقه که در داخل کیف های مسروقه بودند،را کشف کردند.

سرهنگ کرمی ابزار داشت: متهم در بازجویی های کارآگاهان پلیس آگاهی استان نهایتاً به ۱۴ فقره سرقت کیف قاپی بانوان در سطح شهر اعتراف و هدف خود را از این سرقت ها، تامین مخارج اعتیاد عنوان کرد.

وی اعلام کرد: اقدام به موقع ماموران مالخر گوشی های مسروقه را که سابقه خرید گوشی های مسروقه را داشته،شناسایی و از وی نیز ۸ دستگاه خودروی مسروقه کشف شد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: در تحقیقات ماموران پلیس آگاهی استان، مشخص شد خریدار اموال مسروقه چند سال قبل نیز تعدادی گوشی های مسروقه از سارق را خریداری و با مخفی کردن هویت خود قصد داشته به منظور جلب اعتماد سارق، گوشی های مسروقه بیشتری را با قیمت کم خریداری کند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در نهایت متهمان به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ کرمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتی المقدور از حمل كيف خود در مواقع غيرضروري بپرهيزيد و در هنگام دريافت پول از بانک حركات اطرافيان خود به ويژه راكبان موتورسيكلت ها را در داخل و خارج بانك، دقيقاً زير نظر بگيريد.

وی تاکید کرد: معمولاً كيف قاپ ها در اطراف بانك ها، دفترخانه ها ، بنگاه ها، مراكز خريد و نقاط خلوت كمين مي كنند، بنابراين هنگام دريافت و حمل پول در چنين اماكني مراقبت بيشتري از كيف خود بعمل آوريد.

رئیس پلیس آگاهی استان هشدار داد: حتي الامكان جهت تردد از وسائط نقليه عمومي استفاده کنيد و هرگز وجوه نقد و اشياء گران قيمت خود را با كيسه هاي نايلوني روشن يا ساك هاي غيراستاندارد حمل نكنيد.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: كيف خود را با دستي كه مجاور ديوار يا جوي آب است حمل کرده و از حركت در سطح خيابان جداً بپرهيزيد و چنانچه به عللي مجبور به حمل پول نقد با كيف هستيد، حتماً از كيفي استفاده کنيد كه داراي دسته محكم است.