- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

رییس اداره کمیسیون های پزشکی مطرح کرد:کاهش قصور پزشکی درسال۹۷

دکتر منیژه حسن زاده رییس اداره کمیسیون های پزشکی اعلام کرد: بررسی آمارها در سال ۹۷ و مقایسه با سال قبل از آن حاکی از روند کاهشی در تعداد قصور احراز شده در کمیسیون های پزشکی قانونی است.

به گزارش  پایگاه خبریر رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره به نقل از دکتر حسن زاده در سال ۹۷ تعداد پرونده های ورودی به بخش کمیسیون ۷۷۵ مورد بوده که از این تعداد ۳۲٫۵% مربوط به بررسی قصور پزشکی بوده است. وی اظهار داشت: از میان پرونده های قصور پزشکی بررسی شده برای نزدیک به ۴۸ درصد از آنها یعنی ۸۴ مورد، قصور احراز شده و نظریه کمیسیون به مراجع قضایی ارسال شده است.

دکتر حسن زاده ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: قصور احراز شده از سوی کمیسیون پزشکی قانونی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن کاهش ۱۹ درصدی را نشان می دهد که این مطلب می تواند بیانگر کاهش خطا و افزایش دقت در امور درمانی تلقی شود.

وی همچنین بیشترین میزان قصور را مربوط به رشته های دندانپزشکی و جراحی اعم از حوزه های زنان و زایمان، مغز و اعصاب و جراحی عمومی دانست و افزود: البته باید توجه داشت که قسمت عمده خطاهای اتفاق افتاده در رشته دندانپزشکی ناشی از مراجعه مردم به افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی است که بعضاً مداخلاتی را در حوزه دندانپزشکی انجام می دهند و سبب بروز مشکل برای افراد می شوند..

دکتر حسن زاده ابراز امیدواری کرد در سال جاری شاهد کاهش آمارخطاهای پزشکی و پرونده های ارجاعی دراین خصوص باشیم.