رگه هايي از تحول در نظام اداري ايران در دولت دوازدهم

نوشته سيد رضا طباطبايي – سرپرست دفتر برنامه ريزي، نوسازي و تحول اداري استانداري قم پایگاه خبری رهپویان قم : روز دوشنبه مورخ۱۳ آذر ماه ۹۶ آگهي دعوت به همكاري جالبي در صفحه اول روزنامه اطلاعات نظر اينجانب را به خود جلب كرد و البته شايد نظر خيلي از خوانندگان اين آگهي را. ماجرا از […]

نوشته سيد رضا طباطبايي – سرپرست دفتر برنامه ريزي، نوسازي و تحول اداري استانداري قم

پایگاه خبری رهپویان قم :

روز دوشنبه مورخ۱۳ آذر ماه ۹۶ آگهي دعوت به همكاري جالبي در صفحه اول روزنامه اطلاعات نظر اينجانب را به خود جلب كرد و البته شايد نظر خيلي از خوانندگان اين آگهي را. ماجرا از اين قرار است كه وزارت نيرو در اقدامي بي سابقه و البته ابتكاري، انتصاب مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني اين وزارتخانه را در قالب فراخوان عمومي منتشر و از علاقمندان و واجدين شرايط درخواست همكاري كرده است. در بخشي از اطلاعيه وزارت نيرو آمده است: “در راستای راهبرد شایسته‌گزینی وزارت نیرو  در دولت دوازدهم، این وزارت از افراد واجد شرایط و علاقمند به همکاری در سمت مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دعوت به همکاری می‌نماید”.

فارغ از مباحث سياسي، كار اين وزارتخانه، اقدامي ستودني و جالب و بيانگر شناخت درست مسؤلان اين مجموعه به ويژه شخص وزير از جايگاه مهم روابط عمومي و نقش خطير آن در پيشبرد اهداف سازماني است. در عصري كه از روابط عمومي به عنوان قلب تپنده ، چشم بينا، زبان گويا، گوش شنوا و وكيل مدافع سازمان و يا آئینه تمام نماي انتطارات و مطالبات و تابلو زیبایی هاي سازماني ياد مي شود و از نگاه بسياري از كارشناسان، روابط عمومي فلسفه مديريت  بوده و موفقيت هر مديريتي را بايد در روابط عمومي آن جستجو كرد، همگي اين واژه ها و جملات مهر تأييدي بر  اقدام مسؤلان وزارت نيرو بوده و بايد آن را ستود. بدون شك گسترش روزافزون ارتباطات و ظهور و بروز شبكه هاي اجتماعي از يك سو، همراه با افزايش نفوذ و قدرت تاثيرگذاري رسانه ها بر زندگي مردم، روابط عمومي را به يك نياز اجتناب ناپذير و حياتي جامعه كنوني  تبديل كرده است. واقعيتي كه موجب شده تا سازمان ها امروزه از  روابط عمومي به عنوان مهمترین رکن توفيقات و شکوفایی و نوآوری و بستري براي جلب مشاركت مخاطبين استفاده كنند. از طرفي نهاد مدني روابط عمومي براي اثبات شايستگي ها و ايفاي مؤثر رسالت هاي خود در گذر زمان و اثر گذاري بيشتر، بيش از پيش نيازمند تغيير نوع نگاه و نگرش بوده و  شايد اين گونه اقدامات نشانه خوبي براي اين تغييرات بنيادين و البته جوانه هايي از حركت به سمت تغيير و تحول در نظام اداري كشور كه جرقه آن در دولت دوازدهم زده شده باشد و اميدواريم در سايه توجه و حمايت هاي مديران ارشد خصوصاً سازمان امور اداري و استخدامي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني از اين حركت تحول آفرين، زمينه برخورداري از يك روابط عمومي فعال، پويا، پاسخگو و تقويت كننده اعتماد عمومي به عنوان يكي از سرمايه هاي مهم اجتماعي و برآمده از نيازهاي جامعه فراهم شود.