- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

رونمايي از خودرو پلاک خوان پليس آگاهي استان قم

فرمانده انتظامي استان با اشاره به آغاز به کار دوربين پلاک خوان پليس آگاهي استان قم، گفت: براي تعداد کمی از استان‌هاي مهم کشور این دوربین پیش‌بینی شده که قم یکی از آن ها است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار”کاظم مجتبايي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: امروز شاهد رونمايي رسمی از خودروی پلاک خوان پلیس آگاهی هستيم که مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

وي با اشاره به قابليت هاي خودرو مذکور، گفت: خودرو پلاک خوان به صورت سيار در سطح شهر فعاليت داشته و تمامي خودروهاي مسروقه و تحت تعقیب را بلافاصله شناسایی، پردازش و هشدار داده که در همان مکان خودروي مشکل دار، توقیف و برای پیگیری های بعدی به پلیس آگاهی منتقل می شود.

فرمانده انتظامي استان قم گفت: تا الان به صورت سیار دوربین پلاک خوان نداشتیم که بحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته از اين ظرفیت علمی و تحقیقاتی بهره مند شده و امیدواريم اثر خود را بر فعالیت‌های که مدنظر است به انجام رسانده و شاهد کشف بیشتری از خودروهای تحت تعقیب باشیم.

سردار مجتبايي با بيان اين که براي تعداد کمی از استان‌هاي مهم کشور این دوربین پیش‌بینی شده که قم یکی از آن ها است، افزود: به صورت ثابت در بعضی از گذرگاه هاي استان این دوربین را داشته اما به صورت سیار نداشتیم که از امروز براي انجام مأموريت ها این خودرو در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته و به صورت شبانه روز در معابر شهری و در خارج از شهر فعالیت خواهد داشت.

فرمانده انتظامي استان قم افزود: اين اقدام بسیار خوبی است چون می‌تواند سرعت عمل پلیس را برای کشف خودروهاي مسروقه و تحت تعقیب افزایش دهد.

حضرت زهرا(س) بهترين الگو براي زنان در رسيدن به کمالات است

فرمانده انتظامي استان با اشاره به برخي از فضايل و ويژگي هاي اخلاقي حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) بهترين الگو براي زنان مومنه عالم در رسيدن به کمالات است.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار ” کاظم مجتبايي ” در همايش تجليل از کارکنان نسوان فرماندهی انتظامي استان قم که به مناسبت سالروز ميلاد حضرت زهرا(س) و با حضور حجت الاسلام و المسلمين دکتر عابدي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جمعي از مسئولان اين فرماندهي برگزار شد، به برخي ويژگي ها و فضايل اخلاقي حضرت زهرا(س) اشاره و ايشان را جامع کمالات و فضايل عالم دانست.

وي با بيان اين که حضرت زهرا(س) بهترين الگو براي زنان مومنه عالم در رسيدن به کمالات است، تصريح کرد: اميدوارم در شعاع ميلاد با سعادت آن حضرت، زندگي مان را با نسخه شفا بخش زندگي ايشان تطبيق و تلاش کرده تا جايي که خداوند مقدر مي فرمايد به کمالات برسيم.

فرمانده انتظامي استان قم گفت: زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) در نبوت، ولايت و امامت و در نقش هاي همسر، مادر و دختر سرشار از درس است.

سردار مجتبايي افزود:اميدوارم با عنايت پروردگار، همه بتوانيم براي رسيدن به فضايل و کمالات از اين کوثر معرفت به عنوان الگو در زندگي فردي، اجتماعي و شغلي استفاده کنيم.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر عابدي نيز در سخناني با بيان اين که همسران حق زيادي بر يکديگر دارند، افزود: پيامبر اسلام (ص) قبل از وفات تاکيد کردند که با همسران تان خوب رفتار کنيد.

رئيس دانشگاه علوم قرآن و حديث در ادامه با اشاره به ثواب ذکر تسبيحات حضرت زهرا(س)، گفت: ذکر تسبيحات حضرت زهرا(س) يعني توجه به حضور پروردگار و شناخت معرفت الله که اگر اين مهم حاصل شود تمامي مشکلاتمان مرتفع خواهد شد.

استاد دانشگاه عالي دفاع ملي، با بيان اين که ثواب امنيت از هر عبادتي بالاتر بوده چون نياز انسان به امنيت بيش از هر چيز ديگري است، افزود: ائمه(ع) همواره براي امنيت دعا مي کردند و ظهور امام عصر (عج) براي ايجاد امنيت است.