روند احیاء بافت های فرسوده در قم بسیار کند به پیش می رود

عبد الله جلالی گفت:روند احیاء بافت های فرسوده در قم بسیار کند به پیش می رود ومستلزم ورود وهمیاری جدی همه مسئولان است وبه شهرداری ها محدود نشود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،رئیس شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:روند احیاء بافت های فرسوده در قم بسیار کند […]

عبد الله جلالی گفت:روند احیاء بافت های فرسوده در قم بسیار کند به پیش می رود ومستلزم ورود وهمیاری جدی همه مسئولان است وبه شهرداری ها محدود نشود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،رئیس شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:روند احیاء بافت های فرسوده در قم بسیار کند به پیش می رود ومستلزم ورود وهمیاری جدی همه مسئولان است وبه شهرداری ها محدود نشود.بلکه همه مسئولان ستاد  استانی وشهرستانی احیای بافت های فرسوده،با جدیت وتلاش بیشتری وارد این عرصه شوند تا ما شاهد رفع خطرات این بافت های فرسوده برجان مردم باشیم.

وی گفت:یکی از برنامه‌هایی که مدنظر شورای پنجم بوده ارتباط با شهروندان در قالب حضور در مساجد، پایگاه‌ها و ملاقات مردمی است که در این زمینه تاکنون صدها بازدید صورت گرفته است.

جلالی با اشاره به رسالت‌های مهم شورای شهر افزود: شورای پنجم امین شهروندان بوده و تمام اعضا سعی کرده که امانت‌دار مردم باشند و تمام تلاش‌های خود را نیز در راستای امانت‌داری و خدمت به مردم مصروف داشته است.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر لحاظ مطالبات مردمی در اخذ تصمیم‌گیری‌های مهم گفت: نقدپذیری و توجه به پیشنهادات مردمی یکی از راهبردهای شورای پنجم در اخذ تصمیم‌های مختلف بوده است.

جلالی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: علی‌رغم مشکلات مالی و کاهش درآمدهای شهرداری تاکنون هیچ پروژه‌ای بدون دلیل متوقف نشده و پروژه‌های جدیدی نیز در دستور کار قرارگرفته است.

وی عنوان کرد: شورای پنجم در کمترین زمان ممکن طرح‌ها و لوایح رسیده را مورد بررسی قرار می‌دهد که یکی از امتیازهای قابل‌توجه این دوره از شورا است، بحث‌های تخصصی و دقیقی در کمیسیون‌های مختلف شورا درباره موضوعات مختلف انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر قم با انتقاد از نبود زیرساخت‌های لازم برای شفافیت عملکرد شورا ابراز کرد: شفاف‌سازی و قرار گرفتن در اتاق شیشه‌ای از سیاست‌های اصلی بوده که تاکنون به حد انتظار این راهبرد عملیاتی نشده است، نیز عدم وجود سایتی ویژه برای شورای شهر و اطلاع‌رسانی از تمام جزئیات تصمیم‌گیری‌ها از عوامل  و موانع اصلی این مسیر بوده است.

جلالی با اشاره به تعداد اندک لوایح رد شده در کمیته تطبیق فرمانداری ادامه داد: نسبت به سال‌های گذشته کمترین لوایح رد شده در کمیته تطبیق در شورای پنجم اتفاق افتاده است، در یک سال گذشته تنها ۳ لایحه در کمیته تطبیق فرمانداری رد شده است.

وی همدلی و تعامل را رمز توفیق در امور دانست و خاطرنشان کرد: شورای پنجم در راستای آرامش و همدلی اجتماعی و کاری حرکت می‌کند تا فضای توسعه و پیشرفت شهری به‌درستی دنبال شود.

رئیس شورای شهر قم تأکید کرد: شورای شهر قم در لوایح و طرح‌هایی که در مجلس شورای اسلامی در زمینه مدیریت شهری در جریان بوده فعال بوده و جلسات متعددی با اعضای مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است، لایحه درآمدهای شهرداری یکی از لوایح مهمی بوده که شورای شهر قم در زمینه تصویب آن در مجلس شورای رایزنی‌های لازم را انجام خواهد داد.

جلالی با انتقاد از کاهش مستمر درآمدهای شهرداری تصریح کرد: قطع درآمدهای شهرداری از محل عوارض سوخت یکی از مشکلاتی بوده که در سال جاری اتفاق افتاده است که می‌تواند در روند خدمات‌رسانی شهری تأثیر سوء داشته باشد.

وی بیان کرد: افتتاح پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی یکی از پروژه‌های شاخص شهری بوده که متأسفانه در زمینه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای حق مطلب ادا نشده است چرا که در مسیر بهره‌برداری از این طرح مشکلات بسیاری زیادی وجود داشت.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: ارتباط با دانشگاه‌های استان برای استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های موردنظر مدیریت شهری یکی از ضعف‌های شورای شهر قم بوده که نتوانسته در این زمینه توفیقات مورد انتظار را برآورده کند، نظم مالی و بودجه‌ای یکی از نقاط شورای پنجم بوده است، تفریغ بودجه سازمان‌های شهرداری قم به پایان رسیده و به‌زودی مسئله تفریغ بودجه شهرداری نیز انجام می‌شود.