- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

رشد ۶۰ درصدي در زمينه ي پرداخت زكات واجب داشته ايم

 

استاندار قم در جلسه شوراي زكات استان قم با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در زمينه ي زكات گفت: رشد ۶۰ درصدي در زمينه ي پرداخت زكات واجب داشته ايم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه شوراي زكات استان قم كه به حضور آيت الله سعيدي امام جمعه قم در سالن جلسات حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، بر ضرورت آگاهي بخشي به مردم در زمينه ي پرداخت زكات تاكيد كرد.

استاندار قم با اشاره به افزايش ۶۰ درصدي در زمينه ي پرداخت زكات افزود: اين مساله نمايانگر فعاليت هاي آگاهي بخش در اين زمينه مي باشد.

وي آمار ارائه شده از سوي دستگاه هاي ذيربط در زمينه ي پرداخت زكات را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: اين آمار بايستي به صورت تحليل ارائه شوند و نقاط ضعف و قوت در آنها مشخص شود.

آيت الله سعيدي امام جمعه قم نيز در اين جلسه با اشاره به مشخص بودن وظايف متوليان امر زكات در استان قم اظهار داشت: مسئولان بايستي فعاليت هاي خود را با جديت بيشتري انجام دهند.

امام جمعه قم گفت: از تجربيات موفق در زمينه ي جذب مشاركت مردمي در پرداخت زكات بايستي استفاده شود.

وي با اشاره به اهميت آگاهي بخشي در زمينه ي زكات مستحبي افزود:‌ البته اين مسئله نبايد موجب به حاشيه رانده شدن اصل زكات واجب شود.

آيت الله سعيدي خاطرنشان كرد: در بحث زكات فطره نيز طبق روايات و آيات قرآني بستگان در درجه ي نخست هستند و بايد اين مسئله تبليغ شود.

مجموع زكات واجب و مستحبي پرداخت شده توسط مردم استان قم در سال ۹۶ بيش از ۲۲ ميليارد ريال بوده است كه نسبت به سال ۹۵ افزايش ۳۰ درصدي داشته است.

ملاقات عمومي استاندار قم با تعدادي از شهروندان قمي

استاندار قم با تعدادي از شهروندان قمي ملاقات و دستور لازم براي حل مشكلات ايشان را صادر نمود.

سید مهدی صادقی استاندار قم با ده  نفر از شهروندان قمی ملاقات و ضمن دریافت مشکلات ایشان دستورات لازم برای حل آنها را صادر کرد.

استاندار قم در این دیدارها با اشاره به اهمیت رسیدگی به مسئله اشتغال، تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي بر توليد و نامگذاري سال جاري با عنوان حمايت از توليد داخلي را مورد توجه قرار داد و  اظهار کرد: رونق تولید و افزایش اشتغال جوانان می‌تواند از بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری کند.

ملاقات كنندگان در اين ديدار مباحثي همچون اشتغال نخبگان، مشكلات دامداري، آب كشاورزي، حمايت از توليد، كمك به اشتغال و مساعدت مالي را مطرح نمودند.

شهروندان قمی می‌توانند با مراجعه به دفتر سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» درخواست خود برای ملاقات با استاندار را ارائه دهند.