رشد سرمایه اجتماعی با ارتقاء سطح نشاط اجتماعی میسر است

استاندار قم گفت: اگر سطح نشاط اجتماعی ارتقا پیدا کند، به طور طبیعی سرمایه اجتماعی نیز به همان اندازه رشد پیدا خواهد کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهندس “سید مهدی صادقی” در همایش ملی سرمایه اجتماعی و امنیت در تالار “فرهنگ پردیس فارابی دانشگاه تهران” اظهار […]

استاندار قم گفت: اگر سطح نشاط اجتماعی ارتقا پیدا کند، به طور طبیعی سرمایه اجتماعی نیز به همان اندازه رشد پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهندس “سید مهدی صادقی” در همایش ملی سرمایه اجتماعی و امنیت در تالار “فرهنگ پردیس فارابی دانشگاه تهران” اظهار داشت: سخن گفتن در رابطه با امنیت نیز کار تخصصی است، چیزی که در کشور خلاء آن را در خیلی از جاها می بینیم.

وی افزود: امنیت در بعد غیر مادی و نرم آن با احساس همراه است و این که انسان باور کند دارای امنیت است.

مهندس صادقی گفت: هر چه قدر به امنیت پایدار که سرمایه اجتماعی است بیشتر بپردازیم به طور حتم مساله امنیت بیشتر تحقق خواهد یافت چرا که اگر فقط امنیت را در بعد سخت و صوری آن دنبال کنیم، هیچ گاه به این سرمایه اجتماعی مهم نخواهیم رسید.

وی، امنیت اجتماعی را نتیجه داشتن تعامل و ارتباط ذکر کرد و ادامه داد: در فرایند تعاملات اجتماعی برقراری یک ارتباط سالم، درست و قابل قبول در همه سطوح اعم از حکمرانی و نهادهای اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

استاندار قم اضافه کرد: اگر سطح نشاط اجتماعی ارتقا پیدا کند، به طور طبیعی سرمایه اجتماعی نیز به همان اندازه رشد پیدا خواهد کرد.

وی نشاط اجتماعی را موضوعی بسیار گسترده، فراگیر و مرتبط با همه مسائل جامعه دانست و بیان داشت: اگر ارتباط صادقانه، صمیمانه، دوستانه و منصفانه وجود داشته باشد و کارکردها نیز بر اساس این نگرش صورت بگیرد به طور حتم نتیجه مطلوب نیز حاصل می شود.

استاندار قم در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان همایش سرمایه اجتماعی و امنیت، ابراز امیدواری کرد که کارکردهای خوب و موثر این همایش در بعد نرم و ایجاد سرمایه اجتماعی به یک نشاط اجتماعی منجر شود.

گفتنی است، همایش سرمایه اجتماعی و امنیت با هدف ایجاد بستر و آشنایی و تحقیق در زمینه سرمایه اجتماعی و امنیت و همچنین کمک به سیاست گذاری صحیح و مطلوب در حوزه سرمایه اجتماعی و امنیت، به همت استانداری، فرماندهی انتظامی استان، پردیس فارابی دانشگاه تهران ، اداره کل دادگستری استان،شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برگزار شد.