رسیدگی به ۹۵درصدپرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون به ۹۵درصد از پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان قم رسیدگی شده است . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم در گفتگو با رهپویان قم با اشاره به این مطلب اظهار داشت:وظیفه اصلی سازمان تعزیرات حکومتی ،رسیدگی به […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون به ۹۵درصد از پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان قم رسیدگی شده است .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم در گفتگو با رهپویان قم با اشاره به این مطلب اظهار داشت:وظیفه اصلی سازمان تعزیرات حکومتی ،رسیدگی به قانون نظام صنفی وقانون مبارزه با قاچاق کالا وارز است.
وبرهمین اساس در ۵ماهه اول سالجاری ۵هزار و۵۳۶پرونده وارده داشتیم که تعداد ۴هزار و۶۹۷پرونده آن مربود به حوزه کالا وخدمات بوده،۷۴۱ پرونده آن مربوط به تخلفات حوزه بهداشت دارو ودرمان ،و۹۷پرونده آن نیز مربوط به حوزه مبارزه باقاچاق کالا وارز بوده است.
مهدی ریاضی افزود:از این تعداد،۵هزار و۲۰۳فقره که معادل ۹۵درصد باشد،مورد رسیدگی قرار گرفته وجزای نقدی معادل ۳۱میلیارد و۲۰۰میلیون ریال برای محکومین مجازات تعیین شده است.
وی گفت:از تعداد پرونده ها های مختومه ،تعداد۳هزار و۳۸۲فقره منجر به اجرای حکم شده است.
ریاضی با اشاره به اجرای گشت های مشترک این سازمان باسایر دستگاه های استان ،خاطر نشان کرد:تعزیرات حکومتی گشت های مشترک با دستگاه های مختلفی داشته است از جمله:صنعت معدن وتجارت استان،اتاق اصناف،دانشگاه علوم پزشکی،اداره کل استاندارد،شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی،حمل ونقل وپایانه ها،ورزش وجوانان و..،در مقاطع مختلف داشته است که این گشت ها در مناسبت هی خاص،تشدید شده است مانند ایام پایانی سال،ماه مبارک رمضان،ایام نیمه شعبان،ایام ۱۴و۱۵خرداد و..
همچنین بازرسین تعزیرات حکومتی استان قم اجرای طرح های بازدید از جایگاه های سوخت با همکاری شرکت ملی پخش فر آورده های نفتی استان،طرح بازدید از مدارک با همکاری آموزش وپرورش استان،بازدیداز داروخانه ها باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی استان،به صورت ماهیانه برگزار می کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در پایان اظهار داشت:مردم وشهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از واحدهای صنفی ،شرکت های دولتی وخصوصی ،می توانند آن را به شماره تلفن ۱۲۴ ویا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۶۵۱اطلاع دهند.
همچنین چنانچه شکایتی هم از این واحدها داشته باشند،می توانند با مراجعه به سازمان تعزیرات حکومتی استان قم واقع در میدان شهید مطهری،اقدام به طرح شکایت خود نمایند.
خبر از نجمه محیایی