- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

رجایی و باهنر الگوهای مثال زدنی از ساده زیستی و فروتنی بودند

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: شهیدان رجایی و باهنر در ساده زیستی،‌ تواضع و فروتنی الگوی مثال زدنی برای دولتمردان هستند.
به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم،‌ سردار سید جواد هاشمی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و ارایه عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان روز یکشنبه برگزار شد،‌ افزود:  شهدا همه اسوه و الگوی جامعه اسلامی برای همه اقشار ملت هستند، ملتی آزاده که برای حفظ اسلام ،‌عزت و استقلال خویش خونهای زیادی را تقدیم کرد و نسلها باید پاسدار این خونهای پاک شهدا باشد.
وی تاکید کرد: حفظ دستاورد شهدا با حرکت در مسیر شهدا میسر می شود، امروز استکبار بیش از گذشته با همه توان در عرصه حاضر شده است، دشمن وقتی از جنگ تحمیلی نا امید شد، تلاش کرد تا در جبهه های دیگر علیه نظام اسلامی بپا خیزد و امروز جبهه ما جبهه اقتصادی است و با همان روحیه ولایت مداری و حفظ اتحاد این برهه را نیز به سلامت پشت سر می گذاریم.
وی با اشاره به تقدیم ۶هزار شهید،‌ ۱۱هزار جانباز و ۵۹۸ آزاده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان داشت: در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) از استان قم حدود ۴۲۵ شهید تقدیم شده است .
سردا رهاشمی عنوان کرد: ۷۲ گلزار شهید نماد ایثار و مقاومت و ایستادگی و افتخار آفرینی ملتی آزاده است. امروز برای حفظ یاد و نام شهدا و انتقال پیام شهدا به نسلهای امروز و حتی به زائران دیگر کشورها که در استان قم حضور دارند وصایا شهدا در ۴۹۳ بنر  به همراه تصاویر شهدا در سطح شهر نصب  و در ۱۰۲ بنر این وصایا به زبانهای انگلیسی،‌عربی،‌ اردو‌ و فارسی ترجمه شده است.
وی تصریح کرد: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت از طریق تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهدا از دیگر رسالتهای بنیاد شهید وامور ایثارگران است که در این راستا امسال تا کنون با ۳۴۵۸ خانواده شهید و ایثارگر دیدار صورت گرفته است که از این تعداد ۵۰۳ دیدار با حضور مدیر کل بنیاد استان انجام شده است.
سردار هاشمی تعداد ملاقات های مدیرکل  با خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در پنج ماهه اول سال ۲۸۷ مورد ذکر کرد که در مناطق یک و دو بنیاد و اداره کل انجام شده است.
وی به پروژه ساخت مرکز اعصاب و روان اشاره کرد و افزود: این پروژه با تلاش های صورت گرفته به ۱۴ هزار متر مربع توسعه یافته است که البته ساخت و ساز آن نیازمند تامین مالی می باشد،‌ پروژه ۴۰۵ واحدی ایثارگران نیز در سال اقتصاد مقاومتی با کمترین هزینه و در قالبی استاندارد و مناسبت تحویل خانواده ها شد.
سردار هاشمی به اشتغال ۳۰۰نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالجاری اشاره کرد و افزود: بخشی از این متقاضیان از سهمیه  دستگاههای دولتی و بخشی نیز از طریق طرح های ارتقای مشاغل روستایی و دریافت وام های اشتغالزایی استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: در حوزه مسکن سهمیه ۱۲۴۸ نفری برای ارایه وام مسکن در سال گذشته ارایه شدکه از این تعداد ۸۸۱ نفر جذب و توانستند وام مسکن را دریافت کنند.
سردار هاشمی بیان د اشت: در حوزه نخبگان امروز مفتخر به خدمت رسانی به ۴۳۳ نخبه شاهد و ایثارگر هستیم و سال گذشته از ۱۷۳ اثر تجلیل صورت گرفت و امسال این تعداد تا کنون ۵۰ اثر بوده است. هم اکنون ۳۸۰۹ دانشجو و طلبه و ۱۰۵۹ دانش آموز در قم مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به انجام طرح پایش سلامت برای بیش از ۴۰۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان و پوشش بیمه ای و قرار داد با مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی افزود: امسال تعداد ۴۵۰ نفر در کمیسیون مشورتی ،‌۴۰۰ نفر در کمیسیون پزشکی و ۳۰۰نفر در کمیسیون حق پرستاری شرکت کردند.
وی از دیگر فعالیت های بنیاد را تلاش برای حضور ایثارگران به ویژه جانبازان در عرصه ورزشهای همگانی و قهرمانی دانست و افزود: سالانه ۹۸۰ نفر از جانبازان در قالب هیات های ورزشی مشغول فعالیت ورزشی در رشته های مختلف هستند و موفقیت های بسیاری در میادین ورزشی نیز کسب شده اند، از آن جمله مقام اول در مسابقات جهانی والیبال نشسته در سالجاری است.