- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

راه حل برون رفت از بحران اقتصادی اصلاح نظام توزیع داخل و خارج است

مدیرعامل شرکت  آرین پاژ  گفت: راه حل برون رفت از بحران اقتصادی اصلاح نظام توزیع داخل و خارج و افزایش سرانه مصرف داخل است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،دکتر محمد مهدی یارجانلی راه حل برون رفت از بحران اقتصادی را دوری از تفکر جزیره ای دانست و گفت: مادامی که جزیره ای فکر کنیم کشور آسیب می بیند لذا باید نگاه ما به اقتصاد چند بعدی و چند وجهی باشد .
مدیرعامل ارین پاژ راه حل رفع این مشکلات را اصلاح نظام توزیع داخل و خارج و افزایش سرانه مصرف داخل عنوان کرد و توضیح داد: وقتی ایجاد صنعت کنیم و صنایع پایین دستی را تقویت کنیم و صادرات را مرحله به مرحله از خام فروشی به سمت فروش محصول ببریم، قاعدتا یک اتفاق مهم در کشور رخ می دهد و سرانه مصرف افزایش می یابد و این نوید بخش توسعه است .
دکتر یارجانلی مشکل کار را کارایی افراد ندانسته و اشکال را در اثربخشی عنوان کرد و گفت: ما همیشه کار بهتر را انجام نمی دهیم، ما نیاز به حمیت ملی داریم و رسانه می تواند کمک بزرگی در این امر نماید.
ایشان یکی از روشهای کاهش قیمت محصولات داخلی را حمایت و استفاده از تولیدات داخلی دانست.
این فعال اقتصادی حمایت از تولیدات داخلی را فراتر از این مسائل عنوان کرد و افزود: این امر فراتر از این است و یک نوع حمایت از کارگر ایرانی است. هزینه بیکاری فرد به مراتب بالاتر از دستمزد یک کارگر است و حوادث زیادی بر اثر بیکاری افراد در جامعه رخ می دهد و اگر بتوانیم از پتانسیل افراد به درستی استفاده کنیم به در اقتصاد به بیراهه نمی رویم .