راه اندازی واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع درقم

امروز با حضور معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع و همچنین دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم راه اندازی شد.   به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع، برای نخستین […]


امروز با حضور معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع و همچنین دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم راه اندازی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع، برای نخستین بار است که در استان قم دایر می شود که در حاشیه افتتاح این واحد، از دستگاه LTM نیز که روشی برای تعیین علل ناشناخته‌ تشنج و صرع است، رونمایی شد.

این دستگاه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شده که با رونمایی از آن و افتتاح واحد مونیتورینگ، بخش عمده ای از مشکلات بیماران اعصاب و روان مرتفع می شود.

شایان ذکر است سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار بیمار مبتلا به صرع به بیمارستان شهید بهشتی قم مراجعه می کنند که با راه اندازی واحد مونیتورینگ و همچنین افتتاح دستگاه LTM، کیفیت خدمات درمانی و تسخیصی ارتقا خواهد یافت.

همچنین با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان شهید بهشتی نیز راه اندازی شد که این دستگاه نیز برای نخستین بار در استان قم دایر می شود.

راه اندازی بخش مرکز جامع ام اس نیز از دیگر دستاوردهای سفر معاون وزیر بهداشت به قم بود که به بهره برداری رسید.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص افتتاح این بخش ها گفت: این اقدامات و خدمات برای اولین بار در سطح استان قم انجام می شود که باید از عنایت وزیر بهداشت و معاونین به دلیل عنایت ویژه ای که به استان قم دارند تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: این خدمات با اعتباری بالغ بر ۱٫۵ میلیارد تومان در بیمارستان شهید بهشتی قم در اختیار همشهریان قرار گرفت که امیدواریم بتوانیم در راستای خدمات رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) همواره موفق باشیم.