راه‌اندازی کارگروه “قم شهر بدون دخانیات” با حضور دستگاه‌های اجرایی

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از راه‌اندازی کارگروه «قم شهر بدون دخانیات» با حضور دستگاه‌های اجرایی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر بیژن سلیمان پور امروز در دیدار با رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات و معاون سازمان […]

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از راه‌اندازی کارگروه «قم شهر بدون دخانیات» با حضور دستگاه‌های اجرایی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر بیژن سلیمان پور امروز در دیدار با رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات و معاون سازمان جهانی بهداشت گفت: موضوع تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی امر مهمی است که دشمنان همواره بر آن تأکید داشته و از این طریق می‌کوشند تا ضربه وارد کنند.

وی بیان داشت: در راستای مبارزه با دخانیات، باید اقدامات و برنامه‌های فرهنگی را گسترش دهیم که در این زمینه باید از کودکان شروع کرد و با بهره‌گیری از راهکارهای ساده به نتایج مطلوب رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: آمریکا بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مواد دخانی است که بیش از ۹۰ درصد این مواد به دیگر کشورها ارسال می‌شود و اجازه نمی‌دهند که مردم خودشان از این مواد استفاده کنند.

دکتر سلیمان پور با تأکید بر راه‌اندازی کارگروه «قم شهر بدون دخانیات» گفت: باید از ظرفیت‌های علمی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی قم و استانداری استفاده کرده و این کارگروه با حضور سازمان‌های مربوطه ایجاد تا بتوانیم به این هدف مهم دست‌یابیم.

دکتر ایزانلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: سازمان جهانی بهداشت چهار شهر مکه، مدینه، مشهد و قم را به‌عنوان شهرهای بدون دخانیات معرفی کرده که برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

وی تصریح کرد: جلساتی با مراجع عظام تقلید و علما نیز برگزارشده که همگی عدم استفاده از دخانیات در شهر قم را تأکید کرده و با راهنمایی‌های آن‌ها در تلاش هستیم این امر را محقق کنیم.

دکتر جنیدی رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت: فرهنگ‌سازی و همچنین استفاده از قوانین باید مدنظر باشد و از سوی دیگر از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و مساجد در قم استفاده کنیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: امروز دشمنان در دارو و تجهیزات پزشکی، جمهوری اسلامی را تحریم می‌کنند اما در دخانیات این کار را انجام نمی‌دهند، چراکه به دنبال سود خود و ضربه زدن به جوانان این مرزوبوم هستند.

دکتر مسجدی رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات نیز در این جلسه گفت: دخانیات سومین صنعت پول‌ساز دنیاست که ۸۷ درصد این صنعت دست آمریکایی‌هاست.

وی بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی با همه توان در راستای ضربه زدن به جوانان و مردم تلاش می‌کنند و با گسترش موضوع قلیان در محافل عمومی و به‌ویژه دختران، علاوه بر ضربه زدن به‌سلامت آن‌ها، در راستای تضعیف کانون خانواده می‌کوشند.

دکتر رنجبر معاون سازمان جهانی بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به مرگ‌ومیرها در جامعه گفت: ۸۲ درصد این مرگ‌ها در راستای بیماری‌های غیر واگیردار است که دخانیات عامل اصلی در آن به شمار می‌رود.

وی افزود: صنعت دخانیات امروزه در قالب جنگ نرم در حال گسترش است که با راه‌اندازی طرح «قم شهر بدون دخانیات» می‌توانیم در برابر این توطئه دشمن ایستادگی و قم را به‌عنوان الگو معرفی کنیم.

معاون سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که گام‌به‌گام پیش برویم و نمی‌توان با اقدامات عجله‌ای کاری را پیش برد.

دکتر عادلی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم نیز در این جلسه گفت: شهر بدون دخانیات به این معنی نیست که از فردا در هیچ جای شهر دیگرکسی دخانیات مصرف نکند، بلکه شاخص‌هایی دارد که آهسته‌آهسته اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: ایجاد دغدغه در میان گروه‌های مختلف هدف کار مهمی است که باید دنبال شده تا بتوانیم به هدف قم شهر بدون دخانیات برسیم.