- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

راهبرد اصلی پلیس قم تمرکز برپیشگیری و تقویت بخش های اجرایی وعملیاتی

فرمانده انتظامي استان گفت: راهبرد اصلی پلیس در استان قم تمرکز بر پیشگیری و تقویت بخش های اجرایی و عملیاتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “کاظم مجتبايي” هدف اصلي قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت را تمرکز بر پیشگیری و اقدامات پیشدستانه برشمرد.

وي يکي از اهداف راهبردي پليس قم را استمرار و گسترش کشف سرقت ها دانست و لازمه آن را بهره گيري از ظرفیت هاي درون سازماني شامل تجهیزات و عوامل انسانی و برون سازمانی شامل هماهنگی با دستگاه هایی همچون قضائی، سپاه و بسیج بيان کرد.

سردار مجتبايي گفت: راهبرد اصلی پلیس در استان قم تمرکز بر پیشگیری از سرقت و تقویت بخش های اجرایی و عملیاتی است که بتوانند با جدیت سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

وي با بيان اين که بيشترين سرقت ها در هسته مرکزي شهر مربوط به سرقت موتورسيکلت است، افزود: بايد در هسته مرکزي پارکينگ موتورسيکلت احداث شده و از مردم درخواست شود تا وسيله نقليه شان را در پارکينگ پارک کنند.

فرمانده انتظامي استان قم در ادامه ضمن تاکيد بر جانمايي پليس استيشن “ايستگاه هاي پليس” در نقاط جرم خيز گفت: امسال يکي از راهبردهاي پليس قم تلاش برای افزايش ۱۰ درصدي کشف سرقت و کاهش ۵ درصدي وقوع سرقت بوده که بايستي بيش از پيش نسبت به اين دو امر اهتمام داشت.

////////////////////

کشف ۲۴۸ کيلوگرم مواد مخدر در قم

جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف حدود ۲۴۸ کيلوگرم مواد مخدر از نوع حشيش و ترياک با همکاري مشترک سه استان تهران، گيلان و اردبيل طي ۳ عمليات در محورهاي مواصلاتي قم خبر داد.

سرهنگ”صياد درويشي” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پیگیری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل مشخص شد يک قاچاقچي قصد دارد محموله مواد افيوني را با تریلی از یک استان جنوب شرقی به قم منتقل کند که پس از اطلاع و هماهنگي با مقام قضائي و اعزام مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم به محورهاي مواصلاتي خودرو شناسايي و در بازرسي صورت گرفته ۱۸۰ کیلوگرم حشیش کشف و متهم نيز دستگير شد.

وي گفت: همچنين روز گذشته با پيگيري مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان مشخص شد فردي قصد انتقال محموله مواد مخدر توسط یک دستگاه کامیونت از يک استان جنوب کشور به پايتخت داشته که با اعلام موضوع و هماهنگي هاي قضائي، ماموران عملياتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم به محورهاي مواصلاتي اعزام و پس از شناسايي و توقيف خودرو مذکور حدود ۲۱ کيلوگرم تریاک کشف و متهم دستگير شد.

جانشين فرمانده انتظامي استان قم افزود: در عملياتي ديگر نيز با پيگيري اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ يک زوج قاچاقچي در شهرک پرديسان قم شناسايي و در نتيجه طي بازرسي از منزل و خودرو متهمان حدود ۴۷ کيلوگرم حشيش کشف و هر دو نفر دستگير شدند.

سرهنگ درويشي گفت: نهايتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله براي انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شدند.