ذخیره سازی خون بند ناف می تواند جلوی خروج ارز ازکشور را بگیرد

دکتر مرتضی ضرابی در گردهمایی سراسری دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان که  ۲۶ لغایت ۲۸ مهر ماه در هتل پارسیای  قم ذرحال برگزاری است گفت: ذخیره سازی خون بند ناف در بانک های خون بند ناف  می تواند جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر مرتضی […]

دکتر مرتضی ضرابی در گردهمایی سراسری دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان که  ۲۶ لغایت ۲۸ مهر ماه در هتل پارسیای  قم ذرحال برگزاری است گفت: ذخیره سازی خون بند ناف در بانک های خون بند ناف  می تواند جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان صبح امروز  در گردهمایی سراسری دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان که  ۲۶ لغایت ۲۸ مهر ماه در هتل پارسیای  قم درحال برگزاری است  گفت: ذخیره سازی خون بند ناف در بانک های خون بند ناف  می تواند جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد واگر ما بخواهیم نمونه های خون بند ناف را از کشوهای اروپایی تهیه کنیم،بین ۳۵تا ۴۰هزار یورو باید هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر قم از اولین شهرهایی بود که نمونه های خون بند ناف خود را به تهران می فرستاداظهارداشت:متاسفانه باوجود علاقمندان بسیار زیاد در قم در جهت ذخیره سازی خون بند ناف خود،ماتاکنون دفتری در قم نداشتیم وانشا الله باکمک خیران ومسئولین ،ما به زودی یک شعبه دیگر از بانک خون بندناف خود را در استان قم افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود:ما در کل کشور ۲۹دفتر نمایندگی داریم ویک دفتر در اربیل عراق وظرف دوماه آینده دودفتر در مسقط وبغداد راه اندازی خواهیم نمود.

وی گفت:سال گذشته ما ۱۲هزار نمونه ذخیره سازی شده در بانک خون بندناف خود داشتیم که پیش بینی ما این تعداد در امسال به ۱۵هزار نمونه برسد وامیدواریم که در آینده به باشگاه بالای صد هزار نمونه ذخیره سازی شده وارد شویم .

دکتر مرتضی ضرابی در خصوص برگزاری گردهمایی دفاتر نمایندگی اظهار داشت: در گردهمایی سالانه دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان، گزارش عملکرد سالانه دفاتر نمایندگی ارزیابی و از دفاتری که بالاترین رتبه را در ارائه خدمات بانک خون بند ناف به خانواده ها داشته باشند، تقدیر می شود..
وی افزود: در این همایش ، همچنین مسئولین دفاتر نمایندگی سراسر کشور در جریان آخرین اخبار و اطلاعات در حوزه سلول های بنیادی قرار می گیرند..
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان درباره ششمین گردهمایی سالانه دفاتر نمایندگی این مرکز که امسال در شهر مقدس قم برگزار شدتصریح کرد:  در این گردهمایی از مسئولان استانی، استاندار قم و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و موسسات خیریه و مسئولان جهاد دانشگاهی استان قم و ریاست پژوهشگاه رویان تهران در آئین افتتاحیه و اختتامیه دعوت به عمل آمده است..
ضرابی خاطر نشان کرد: در کنار برگزاری گردهمایی سراسری، جلسه هم اندیشی با  متخصصین خون و آنکولوژی، زنان و زایمان و ماماها که بیشترین همکاری را می توانند با بانک خون بند ناف داشته باشند برگزار می شود.
وی افزود: همچنین دیدار با علما و مراجع شهر قم درباره اهمیت ذخیره سازی سلولهای بنیادی خون بندناف انجام می گیرد و از رهنمود های این عزیزان بهره مند خواهیم شد.

وی درپایان افزود:مابه همه خانواده ها وبخصوص خانواده هایی که افراد تالاسمی در خود دارند توصیه می کنیم که قطعا از این امکانات بوجود آمده برای ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان خود بهره گیری نموده وخون بند ناف نوزادان خود را دربانک خون بند ناف ذخیره سازی نمایند.