دیدارمدیرکل کتابخانه هابامدیرکل فرهنگی خدمات حوزه علمیه کشور

حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، در آستانه گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حجت الاسلام والمسلمین فقیهی مدیرکل فرهنگی خدمات حوزه های علمیه کشور دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ حجت الاسلام والمسلمین […]

حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، در آستانه گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حجت الاسلام والمسلمین فقیهی مدیرکل فرهنگی خدمات حوزه های علمیه کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی در نشستی با حجت الاسلام و المسلمین فقیهی مدیرکل فرهنگی خدمات حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: از آنجا که محل سکونت غالب طلاب حوزه علمیه در شهر قم و شهرک پردیسان است باید تدابیری برای راه اندازی کتابخانه عمومی و انجام طرحها و برنامه های مناسب در حوزه کتاب و کتابخوانی مانند کتابخانه سیار و …در این منطقه اندیشیده شود. وی سپس گفت: با برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد راهکارهای نوین ترویج کتابخوانی و همچنین بهره مندی از پتانسیل فرهنگی ـ مذهبی طلاب جوان، مبلغین می توانند در تشویق و ترغیب افراد به سمت مطالعه موثر باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین بیان کرد: همکاری همه نهادها و سایر دستگاه های اجرایی در حوزه کتاب، به پیشبرد اهداف فرهنگی و تقویت و تثبیت هنجارهای اجتماعی کمک می کند.

وی  اظهار داشت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در چند سال اخیر با انجام ویژه برنامه های فرهنگی همچون نشست های کتابخوان، نقد کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و … برای نهادینه سازی عادت به مطالعه تلاش کرده است.

جباری همچنین گفت: رسالت اصلی کتابداران، ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان و همینطور مشاوره درست و هدایت مخاطبین به سمت کتابهایی است که به رشد فکری، افزایش دانش و آگاهی و در نهایت جامعه ای سالم بیانجامد. وی اضافه کرد: این اداره کل با ایجاد محیطی مناسب (شاداب سازی، بهسازی، تجهیزات کتابخانه ای و مجموعه سازی) در جذب و هدایت افکار عمومی به سمت کتابخانه های عمومی سعی و تلاش فراوان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی مدیرکل فرهنگی خدمات حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و جایگاه والای آن از منظر اسلام اظهار داشت: هر یک از ما به عنوان خادمین فرهنگ باید تمام توان خویش را برای معرفی و ترویج کتاب و همچنین همگانی کردن آن در بین آحاد ملت به ویژه طلاب محترم و خانواده های ایشان بکار ببریم تا این حرکت مهم و ارزشمند به صورت خودجوش و مردمی به دیگران نیز منتقل شود.

فقیهی در ادامه گفت: در این چند سال گذشته، برنامه های فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به لحاظ کیفی و کمی رشد چشمگیری داشته و مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز آمادگی خود را برای همکاری در حوزه کتابخوانی که مدنظر رهبر معظم انقلاب می باشد؛ اعلام می کند.

مدیرکل فرهنگی خدمات حوزه های علمیه در پایان گفت: از آنجا که جامعه هدف این مرکز که طلاب و خانواده های ایشان هستند سراسرکشور بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر می باشد باید با یک برنامه ریزی منسجم و منظم شیوه های کتابخوانی و روشهای درست خوانی و مطالعه هدفمند آموزش داده شود تا در سفرهای تبلیغی، مبلغین و طلاب ما که اکثرا از نسل جوان هستند به ترویج کتابخوانی و معرفی خدمات کتابهای عمومی و .. بپردازند.

در این دیدار مهندس وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، محمدتقی زینی وند رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قم و حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس اداره ارتباطات فرهنگی خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور حضور داشتند.