- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دیداررئيس سازمان عقيدتي سياسي ناجا بامراجع معظم تقلید درقم

حجت الاسلام “سيد عليرضا ادياني” در دیدار با مراجع معظم تقلید در قم اظهارداشت:نیروی انتظامی با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالي) و وجود فرماندهان شایسته بخصوص سردار “اشتری” و ارتباطاتی که وي با علمای اعلام دارد و از سطح آگاهی خوب و هوشیاری مطلوب برخوردارند ، براي امنیت اخلاقی، اجتماعی و روانی و پاسداشت ارزش های اسلامی و از طرفی برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت اجتماعی تلاش مي کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام “سيد عليرضا ادياني”گفت:نيروي انتظامي بدون بهره مندی از ارشادات علمای راستین و مراجع معظم تقلید و بدون اتصال به ۲ منبع نور يعني حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نمي تواند نيرويي در طراز جمهوري اسلامي باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در حکم انتصاب بنده نقشه راه نیروی انتظامی را ترسیم کرده و انتظار دارند بصیرت دینی و انقلابی آحاد کارکنان ناجا و خانواده های آنها ارتقا یابد ، موازین شرعی  در تمام امور ناجا  پیاده سازی و نظارت شود و پلیس بیش از پیش با مردم برخورد حکیمانه ی توام با اقتدار و مهربانی داشته باشد.

نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي ناجا خاطرنشان کرد: امیدوارم با هدایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عمل به دستورات ایشان،عنایت کریمه اهل بیت(س) و  ارشادات علمای اعلام بتوانیم به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنیم.

اسلام، دين و حيثيات اسلام بايد حفظ شود

حضرت آيت الله العظمي “صافي گلپايگاني” از مراجع معظم تقليد، گفت: اسلام، دين و حيثيات اسلام بايد حفظ شود.

وي با بيان اين که جمهوري اسلامي از اول تا آخر مورد توجه حضرت ولي عصر(عج) و مورد عنايت حق تعالي است، اظهارداشت:نيروي انتظامي که جهات امنيتي مردم را انجام مي دهد ثواب و اجر مهمي دارد چون به اسلام، دين و حيثيت مردم مسلمان خدمت مي کند.

آيت الله العظمي “صافي گلپايگاني” با بيان اين که اجر پليس با امام زمان(عج) است، گفت:امروز برخي در معرض شبهه قرار گرفته اند که انشاءالله بتوانيد جلو اين نقاط ضعفي را که مي خواهند ايجاد کنند بگيريد.

اين مرجع عاليقدر با تاکيد بر اين که همه ما بايد براي رضايت امام زمان(عج) خيلي اهتمام داشته باشيم، تصريح کرد: اسلام، دين و حيثيات اسلام بايد حفظ شود و خداوند بر توفيقات نيروي انتظامي بيفزايد.

قم نه تنها در ايران بلکه در تمام دنيا بايد شهر نمونه اي باشد

حضرت آيت الله العظمي “علوي گرگاني” از مراجع معظم تقليد نيز اظهارداشت: قم نه تنها در ايران بلکه در تمام دنيا بايد شهر نمونه اي باشد چون حرم اهل بيت (ع) در اين شهر قرار دارد و مرکز ثقل علم، فقه و فقاهت است .

حضرت آيت الله العظمي “علوي گرگاني” تصريح کرد: انتظار ما از نيروي انتظامي اين است که نگذارند حيا و قداست قم از بين برود متخلفان را نصيحت کنيد و اگر اصلاح نشدند برخورد شود.

پیاده کردن امنیت در سطوح مختلف جامعه کار آسانی نیست

حضرت آیت الله العظمی “ناصر مکارم شیرازی” گفت: نیروی انتظامی وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارد و انجام این وظایف جز با همکاری مردم میسر نخواهد شد، پیاده کردن امنیت در سطوح مختلف جامعه کار آسانی نیست.

وی اظهار داشت: یک تفاوت مهم بین نیروهای انتظامی دنیای غرب و نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد ، آنها چون اعتقادی به مسائل مذهبی ندارند و صرفا از جنبه های مادی فکر می کنند بنابراین در بسیاری از موارد نیز موفق نمی شوند، ولی برای ما که امنیت اجتماعی و سیاسی را از امنیت اخلاقی و اعتقادی جدا نمی دانیم ،مسئله متفاوت است.

معظم له افزود: اگر ما نتوانیم امنیت اخلاقی و اعتقادی را تضمین کنیم ، امنیت اجتماعی معنا نخواهد داشت، هر کسی به مجرد اینکه مانعی بر سر راه خود نبیند به کار خلاف دست می زند اما آن کسی که به خدا ، روز جزا ، حساب و کتاب ،قیامت و مجازات دنیا و آخرت اعتقاد دارد با کسی که اعتقاد  ندارد خیلی متفاوت است .

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بنابراین فلسفه وجود سازمان عقیدتی سیاسی در ناجا و سایر نیروها  از ۲ نظر اهمیت دارد یکی خود این نیرو که از نظر اعتقادی و اخلاقی پرورش پیدا کند و بتواند برنامه های خود را آمیخته کند با معارف دینی تا مردم به این نیرو معتقد باشند و همکاری کنند بر خلاف آنچه که در میان دولت های مادی گر است ،چون آنها واقعا به چیزی پایبند نیستند و جنایات خیلی عجیبی نیز انجام می دهند.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: دوم این که شرایط فعلی ما یک شرایط خاصی است،دشمن تصمیم گرفته هر ضربه ای که می تواند بزند،دشمن از اینکه بتواند در میدان نظامی کار قابل ملاحظه ای انجام دهد، مایوس است بنابراین همه توان خود را در مواردی مانند ارز تحریم و مسائل اقتصادی متمرکز کرده است.

استاد گرانقدر حوزه تاکید کرد: این هم قابل انکار نیست که دشمن در داخل کشور عواملی دارد و این عوامل نیز ۲ دسته هستند، یک دسته که مرتبط با آنها و پیاده نظام آنها هستند اما دسته دوم افرادی هستند که عوامل آنها نیستند ولی نارضایتی دارند ،مثل نارضایتی های اقتصادی و قطعی برق که باعث مشکلات فراوانی برای مردم شده و به آن ها خسارت زده است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در حال حاضر دنیای بی منطق و بی قانونی است که رییس جمهور امریکا گفته هر اعتراضی در هر گوشه ای از ایران بشود دفاع خواهیم کرد، این دخالت در امور دیگران است که با این صراحت می گوید ،البته مشخص است کسی که پایبند به عهدش در زمان حاکمیت خود نیست حتی به امضای خود پایبند نیست ،انتظاری بیش از این نیست.

معظم له افزود: بنابراین در دنیایی که این طور بی قانونی در آن حاکم است ، بایستی حواس ما خیلی جمع باشد، جز با وحدت نمی شود  مسائل را حل کرد ،بایستی مشکلات را قبول کنیم و دست به دست هم دهیم و آنها را حل کنیم ، اگر بخواهیم با تصفیه حساب پیش برویم در این شرایط هیچ عقلی اجازه نمی دهد مشکلات حل شود، مهم تر ازهمه ما معتقد هستیم خداوند کمک می کند، نیت باید خالص باشد، ما امید و توکل بر خدا داریم بر خلاف دشمنان و انشاءالله خدا کمک کند مشکلات حل شود.

نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است// اقتدار نیروی انتظامی باید اظهار و ابراز شود

تولیت حرم حضرت معصومه (س) نیز گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است و طبیعتاً در سایه این اقتدار بایستی امنیت را حاکم و از آن مراقبت و محافظت کند.

حضرت آیت الله ” سید محمد سعیدی” اظهار داشت: امیدوارم نیروی انتظامی بتواند به منویاتی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ترسیم کرده اند برسد البته راه،راه سنگین ،سخت و دشوار ولی شیرین است برای اینکه کار برای خداست.

وی افزود: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است و طبیعتاً در سایه این اقتدار بایستی امنیت را حاکم و از آن مراقبت و محافظت کند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: وجود امنیت و حاکم کردن آن در جامعه از دو راه قابل دسترس است ، یکی ایجاد رعب و وحشت و یا حالت های روانی در مجموعه ها که مردم بپذیرند و دوم قاطعیت همراه با هوشیاری است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: وجود امنیت و حاکمیت از نوع اول اشکالات و آفاتی دارد و پذیرفتن این امنیت از طرف مردم که با استبداد و رعب و وحشت باشد از روی طوع و رغبت نیست بنابراین مردم هیچ دلیلی برای حفاظت از این امنیت چه از نظر شرعی و چه قانونی نمی بینند .

آیت الله سعیدی بیان داشت: نوع دوم ،امنیت براساس قاطعیت و هوشیاری الهی و ولایی است که مردم آن را هم می پذیرند و هم از آن حفاظت می کنند و هم پایدار است.

وی ابراز داشت: مردم این نوع حکومت را به معنای مدیریت جامعه می پذیرند و نهادینه و حفاظت می کنند، مردم وقتی چنین اقتداری را از ناجا مشاهده کنند قطعاً آن را می پسندند البته نباید به جانب افراط رفت چرا که افراط و تفریط سر از استبداد در می آورد که این خطرناک است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س)اعلام  کرد: مردم بایستی جوهره و اقتدار را در بدنه نیروی انتظامی لمس کنند، اقتدار نیروی انتظامی باید اظهار و ابراز شود.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نباید در بعضی از جرایم مانند اقدام کنندگان به شرارت، فساد اقتصادی و اخلال در امور اجتماعی گذشت یا مهربانی کنند بلکه بایستی با آنها با قدرت برخورد کند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) تاکید کرد: البته ما منکر برقراری رافت اسلامی نیستیم، رافت اسلامی برای کسانی است که آن را می فهمند ،نه افرادی که رافت اسلامی برای آنها جوابگو نمی باشد، بنابراین حتماً باید نیروی انتظامی از یک اقتدار مناسبی برخوردار باشد.

وی بیان داشت: اشرار، مفسدان اقتصادی و اخلال گران باید بفهمند که نیروی انتظامی ،مقتدر ، هوشیار و بصیر است  و در جای خود با اقتدار اقدام خواهد کرد.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: توجه فرماندهان ناجا به مقوله خانواده کارکنان بسیار حائز اهمیت است، خانواده بر فکر ،روح و روان کارکنان تاثیر می گذارند، اگر ناجا می خواهد کارکنانش همیشه در خط مقدم آماده باشند ،باید لجستیک را آماده کند، لجستیک و پشت صحنه همان خانواده ها هستند که باید تشویق و تقویت شوند،خانواده ها نقش مهمی دارند و امنیت تحت تاثیر خانواده هاست.