- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دکترگلفشان:مهم ترین شاخصه اهداف بشردوستانه، اخلاق مداری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: اختتامیه اردوهای “نشاط و امید” با محور فرهنگی و ورزشی ویژه اعضای کانون های جوانان و دبیران کانونهای فعال دانشجویی و جوانان با حضور ریاست سازمان جوانان هلال احمر در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد.در این مراسم رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از میزبانی قم تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر محمد گل فشان افزود: اردوهای نشاط و امید از ابتدای مرداد ماه در ۲ مرحله ویژه دختران عضو سازمان جوانان و به میزبانی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم و در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این اردوها از ۱ مرداد ماه آغاز و تا ۱۰ مرداد مردادماه سال جاری ادامه داشت گفت: در هر مرحله از اردوهای نشاط و امید خواهران حدود ۴۰۰ عضو فعال کانونهای دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر از سراسر کشور حضور داشتند.وی افزود: هدف از برگزاری این اردوها ایجاد نشاط و تقدیر از اعضای فعال طرح های سازمان جوانان از قبیل طرح پیمان، ایمنی و سلامت نوروزی ریا، اعضای فعال در زلزله کرمانشاه بود.
مهم ترین شاخصه در اهداف بشردوستانه و کاهش آلام بشری، داشتن اخلاق مداری است
محمد گل فشان در مراسم اختتامیه دومین دوره اردوهای نشاط و امید در اردوگاه مهر انزلی که با حضور رئیس، سازمان جوانان برگزار شد عنوان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر قم در واقع میزبانان این اردوها هستند و در این مدت تلاش های خوبی مبذول داشته اند.مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم افزود: از مسائل مهمی که در شخصیت اثر گذار است تصمیمات و اراده و انتخاب دوستان است

وی اظهار کرد: اردوها فرصتی برای یافتن دوستان و تمرین فعالیت های گروهی و استفاده از خرد جمعی است.

گل فشان یادآور شد: همچنین مهم ترین شاخصه در اهداف بشردوستانه و کاهش آلام بشری،داشتن اخلاق مداری است.

وی خاطرنشان کرد: قدردان داشته های خود باشیم، نثار محبت و مهربانی به بشریت یکی از نعمت های الهی است رسول الله (ص) به واسطه مکارم اخلاق به بعثت و پیامبری رسید از این رو رفتار و منش نیک را از رسول مهربانی ها و ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) فرا بگیریم.

تقدیر رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از میزبانی استان قم

دکتر صابونچی :جمعیت جوان و دانشجو، سرمایه های اجتماعی مهمی در تحقق رویدادهای مهم هستند

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: جمعیت جوان و دانشجو،سرمایه های اجتماعی مهمی در تحقق رویدادهای مهم هستند که باید به آن ها فرصت داد.

دکتر شهاب الدین صابونچی در نشست تقدیر از کادر اجرایی قم و دومین نشست مجامع مرکزی کانون‌های جوانان و دانشجویی در اردوگاه مهر انزلی که با حضور رئیس، معاون و روسای ادارات سازمان جوانان برگزار شد با تقدیر از تلاش های گل فشان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در حوزه جوانان عنوان کرد: فصل جدیدی در دوره دوم شورای مرکزی مجامع آغاز شده است که باید فرصت های مهم خدمت رسانی را در این دوره به خوبی ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود:در دوره اول آزمون و خطا وجود داشته است و باید با استفاده از تجربیات گذشته و یا اقتضائات جدید، اصلاحاتی را در جهت توسعه فعالیت ها رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که با اخذ رای در سطح استان و کشور به عضویت شورای مرکزی درآمده اند باید بدانند که چه نقش مهمی در شورا دارند و باید اثربخش و محاسبه گر فعالیت های خود باشند.

صابونچی اظهار کرد: در فعالیت های شورا باید به پهنه بندی های استانی توجه شود تا استانی مغفول نماند و برخی از استان ها که نماینده ای در شورای مرکزی ندارند نیز بتوانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها و پتاسنیل ها در پیشبرد اهداف شورای مرکزی بیان کرد:سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از نظر حقوقی، نهادی عمومی و غیر دولتی و از نظر هویتی مردمی و داوطلب محور است اما برخی از رویکردها دولتی شده است و منتظر بودجه ای از مرکز برای انجام فعالیتی هستیم در حالی که باید این نگرش را تغییر داد و ظرفیت ها را شناخت.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد:می توان تهدیدات و کمبودها را به فرصت تبدیل کرد و با در نظر گرفتن شرایط، منابعی را جذب و خلق کرد و به نوآوری پرداخت.

وی تصریح کرد: تبلور کار در دانشجویان وجود دارد چرا که در جامعه دیده می شوند و در بسیاری از عرصه ها ورود می کنند جوانان می توانند بنیان بسیاری از تغییرات را بنا بنهند البته این تغییرات به منزله فعالیت های ساختار شکنانه نیست.

صابونچی تاکید کرد: نباید از اهداف فغافل شویم بلکه جوانان باید جریان ساز باشند و خود را اثرگذار بدانند و باور کنند که فرصت ها معانی مختلفی برای رشد و شکوفایی در بر دارد و با تلاش می توان به ثمره و نتیجه ای مطلوب دست یافت.

وی افزود: در کار داوطلبانه اصل مهم گذشت است و این گذشت و بشردوستی و کاهش آلام بشریت را در زندگی روزمره خود نیز عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: برای پیشرفت و تغییر باید از خودمان آغاز کنیم و درک درستی از جایگاه خود داشته باشیم هر کس در جایگاه خود اثربخشی فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: می توان اشکالات را با گفت و گو و تعامل فکری رفع کرد هر چند برخی از محدودیت های قانونی و مالی و اداری مانع از حضور جوانان در فعالیت های اجرایی شود اما تعامل بین کارکنان و داوطلبان و نیروهای جوان می تواند فرصتی برای حضور بیشتر این جوانان در عرصه های مختلف باشد.

صابونچی گفت: اهمیت خرد جمعی و کار گروهی را یاد بگیریم و پیگیر مسائل باشیم و ارتباط خوبی بین کانون ها برقرار سازیم و نگذاریم گسستی میان آن ها ایجاد شود، کانون های دانشجویی الگوی خوبی برای کانون های دانش آموزی هستند و می توانند برای آن ها چشم انداز تعیین کنند و آن ها را هدایت و راهنمایی نمایند.

وی تصریح کرد: دانشجویان برای ارتقای توانمندی های خود، یاوران کانون های دانش آموزی باشند و مربی گری را تمرین کنند و حضور پررنگ و اثرگذاری بر کانون های دانش آموزی داشته باشند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در فعالیتهای اجرایی اگر محدودیتی نباشد حتما از ظرفیت جوانان و دانشجویان استفاده می شود؛ باید به نسل جوان اعتماد کنیم و به آن ها فرصت آزمون و خطا بدهیم.

وی عنوان کرد: استفاده از تجربیات و اندوخته های دیگران در بدنه جمعیت یک سرمایه مهم در توسعه و پیشرفت است در این راستا جمعیت جوان و دانشجو،سرمایه های اجتماعی مهمی در تحقق رویدادهای مهم هستند که باید به آن ها فرصت داد.

صابونچی ادامه داد: ۱ میلیون نفر عضو سازمان جمعیت جوانان هستند و باید فرصت ها و آسیب ها را شناخت تا جمعیت افزایش یابد باید بتوان با بدنه جامعه ارتباط برقرار کرد.

وی گفت: حل مشکلات در هر زمینه ای نیاز به آسیب شناسی دارد و با احصای آسیب ها می توان نواقص را شناخت و رفع کرد نظارت و سازماندهی در گرو هماهنگی و همراهی و تعامل است از طرفی برگزاری جلسات مستمر در ارزیابی فعالیت ها و نواقص و مشکلات راه گشاست.

خاطرنشان می شود، در این نشست که بصورت مشترک برگزار شد منتخبین مجامع نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های ارسالی از سوی معاونت‌های امور جوانان استان‌ها بررسی و استان‌های کشور جهت تسهیل در ارتباط با اعضا شورای مرکزی، مسئولیت پذیری دبیران مجامع استانی منطقه‌بندی شدند.

در پایان گزارش و صورتجلسات مجامع جهت استحضار رئیس سازمان جوانان طی نشستی مشترک ارائه شد. و از اعضای کادر اجرایی قم به عنوان میزبانان دو دوره اردو کشوری نشاط و امید با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.