- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

ديدار هیات عالیرتبه کلیسای ارتدکس کشور روسیه با استاندار قم

استاندار قم در ديدار هیات عالیرتبه کلیسای ارتدکس کشور روسیه بر ارتقاء گفتگوهاي ديني با استفاده از ظرفيت شهر مقدس قم تاكيد كرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار تیم با اشاره به جایگاه مهم شهر قم در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: نخستین حرکات شکل گیری انقلاب در سال ۱۹۶۲ میلادی از قم شروع شد.
استاندار قم با بیان اینکه در سالهای پس از انقلاب اسلامی شاهد تاثيرگذاري ايران بر سياست هاي ضد استكباري در سراسر جهان افزود: آغاز جنگ تحميلي توسط صدام و با حمايت غرب كه هزاران تن از مردم جان خود را در راه جمهوري اسلامي در اين جنگ فدا نمودند، در راستاي جلوگيري از تحقق اهداف نظام اسلامي بود.
صادقي افزود: طي دهه هاي اخير جمهوري اسلامي از برنامه هاي ضداستكباري خود و صدور اسلام ناب عقب ننشسته است.
وی در ادامه با بیان اینکه قم مرکز تحصلی طلاب خارجی است افزود: طلاب بیش از ۱۳۰ کشور دنیا در مرکز جامعه المصطفی مشغول تحصیل علوم دینی هستند.
صادقی با اشاره به مخالفت اسلام با حرکات تروریستی افزود: دین مبین اسلامی هیچ گونه سنخیتی با آنچه بعضی برای نمایش آن تلاش می کنند ندارد.
استاندار قم بیان داشت: با وجود ضدیت جهان غرب با جمهوری اسلامی، همیشه به دنبال گفتگو برای حل مشکلات بوده ایم.
وی با بیان اینکه نمونه ی بارز منطق گرایی جمهوری اسلامی دستيابي به توافق برجام است افزود: متاسفانه شاهد تلاش آمریکا و کشورهای تندروی منطقه براي برهم زدن این توافق تاریخی هستیم.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفتگوهای بین تمدنی میان مسلمانان و فلاسفه ی مسیحی گفت: امیدواریم این گفتگوها با وجود ظرفيت هاي غني علوم اسلامي قم ارتقاء‌پيدا كنند.
استاندار قم همچنین با بیان اینکه قم یکی از قطب های گردشگری مذهبی ایران است افزود: بیش از ۲۰ میلیون مسافر ایرانی و سه میلیون زائر خارجی به
صورت سالانه به قم سفر می کنند.
وی با اشاره به غنای فرهنگی بسیار خوب تاتارستان روسیه گفت: دو استان می توانند روابط خود در زمینه های فرهنگی را گسترش دهند.
آقاي فيوفان، مترو پليت قازان و تاتارستان و سرپرست هیات عالیرتبه کلیسای ارتدکس کشور روسیه نيز در اين ديدار با اشاره به آشنايي خود به ظرفيت هاي مذهبي قم اظهار داشت: اين شهر نه تنها براي ساكنان قم، بلكه براي همه ي مسلمانان داراي اهميت است.
وي مسائل منطقه و بحران سوريه را مورد توجه قرار داد و گفت: حركات افراطي در منطقه و شكل گيري گروه هاي تكفيري را جدا از دين اسلام مي دانيم.
آقاي فيوفان افزود: به دنبال گسترش همكاري و تعامل با همتايان مسلمان و نيز ارتقاء نشست هاي بين ديني هستيم.