ديدار نوروزي استاندار قم بامراجع تقليد و آيات عظام

مراجع تقليد و آيات عظام استان قم در ديدار نوروزي استاندار قم با ايشان بر خدمت رساني به مردم و تلاش براي رونق توليد در سال ۹۸ تاكيد كردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم به همراه معاونين و فرماندار قم، طي روز […]

مراجع تقليد و آيات عظام استان قم در ديدار نوروزي استاندار قم با ايشان بر خدمت رساني به مردم و تلاش براي رونق توليد در سال ۹۸ تاكيد كردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم به همراه معاونين و فرماندار قم، طي روز گذشته و امروز با مراجع تقليد و آيات عظام صافي گلپايگاني، وحيد خراساني، شبيري زنجاني، سبحاني، نوري همداني، علوي بروجردي، اعرافي‌ و حسيني بوشهري ديدار و گفتگو كرد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار مدیران ارشد استان قم، ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان برای خدمت به مردم گفت: خدمات مدیران در محضر خداوند و حضرت ولی عصر حساب می شود.

ایشان افزود: امیدواریم در سایه لطف پروردگار، مقاصد حکومت اسلامی تامین شود.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه قم آنچنان که باید شناخته نشده است افزود: جنبه ی معنوی شهر مقدس قم برای ما باید اسباب توجه باشد و آنچنان که شایسته این شهر است برای اعتلای جایگاه آن تلاش کنیم.

آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت یاری رسانی به سیل زدگان گفت: کمک به سیل زدگان و یاری رسانی به آنان از افضل عبادات است.

ایشان افزود: هر روز، شما و تمامی مدیران و دست اندرکاران، قرائت قرآن و هدیه آن به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را فراموش نکنید که این عمل موجب مدد آن حضرت به شما می‌گردد.


همچنين آيت الله العظمي سبحاني در اين ديدار ضمن پيگيري وضعيت مونوريل قم اظهار كرد: راهكارهاي عملياتي بايد براي طرح هاي نيمه كاره انديشيده شود.

ايشان مسئله ي حجاب و عفاف و نيز حفظ قداست شهر مقدس قم را مورد تاكيد قرار داد و افزود: قم مامن تشيع است و مسئوليت در قم توفيق الهي است كه بايد قدر دانسته شود.

اين مرجع تقليد همچنين بحث بارش هاي اخير در استان قم را نعمت الهي دانست و گفت: مسئولان بايد با مديريت صحيح زمينه ي بروز حوادث را كاهش دهند.

آيت الله شبيري زنجاني نيز در ديدار مديران ارشد استان قم ضمن قدرداني از عملكرد مديران استان قم در ايام نوروز اظهار كرد: كار كردن در راه آسايش مردم عبادت محسوب مي شود.

ايشان اقدامات انجام شده در استان قم در راستاي مديريت بارش هاي اخير را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور به موقع مسئولان در مقابله با بلاياي طبيعي از اهميت ويژه برخوردار است؛ چرا كه از جان و مال مردم حراست مي كنند.

آيت الله العظمي نوري همداني نيز در اين ديدار با تقدير از اعضاي ستاد تسهيلات زائرين استان قم گفت: آمادگي مسئولان قم براي خدمت به زائرين در ايام نوروز مطلوب بود.

ايشان با اشاره به اهميت توليد و اشتغال در كشور و استان قم افزود: بايستي زمينه ي جذب و حضور سرمايه گذاران در استان قم فراهم شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مدیران باید در کنار مردم باشند به وجه مردمی استاندار قم اشاره و از حضور استاندار به صورت تمام وقت در ایام نوروز قدردانی کرد.

آيت الله علوي بروجردي نيز با تاكيد بر جذب سرمايه گذاري در راستاي ايجاد اشتغال و رونق توليد اظهار كرد: قم به دليل ويژگي هاي مذهبي و فرهنگي شهر ويژه اي است و مديريت قوي مسئولان را مي طلبد.

ايشان با تاكيد بر توسعه ي زيرساخت هاي استان قم و نيز انجام پروژه هاي عمراني خاطرنشان كرد: تكميل فرودگاه قم و نيز توسعه ي مسيرهاي جاده اي و ريلي بايد در دستور كار مديران استان باشد.

همچنین آیت الله امینی در دیدار مسئولان ارشد استان قم، با اشاره به ضرورت حل مشکلات فرودگاه قم اظهار کرد: پروژه ی مونوریل قم نیز هنوز به نتیجه نرسیده است که باید در تکمیل این پروژه تسریع شود

آیت الله امینی بلاتکلیفی پروژه شهید کاظمی را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: طرح های نیمه کاره استان قم باید در دستور کار مسئولان استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمين شهرستاني نيز با اشاره به اهميت رونق توليد و توسعه ي اشتغال در استان قم اظهار كرد: بايستي از ظرفيت شيعيان و دوستداران اهل بيت در سراسر جهان جهت سرمايه گذاري در استان قم استفاده شود.

وي افزود: فراهم ساختن زيرساخت هاي سرمايه گذاري و كاهش بروكراسي اداري از اهميت ويژه اي در راستاي جذب بخش خصوصي برخوردار مي باشد.

همچنين آيت الله اعرافي رئيس حوزه هاي علميه سراسر كشور در ديدار مسئولان استان قم، ضمن قدرداني از فعاليت هاي ستاد تسهيلات زائرين و نيز ستاد مديريت بحران استان قم در ايام نوروز، خواستار اهتمام جدي مسئولان براي توسعه ي استان قم در سال ۹۸ شد.

وي با اشاره به نامگذاري سال جاري با عنوان “رونق توليد” از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي افزود: كارگروه هاي اقتصادي استان قم بايد فعالتر از گذشته عمل كرده و واحدهاي نيمه فعال و تعطيل را به مدار توليد بازگردانند.

آیت الله حسینی بوشهری نیز در این دیدار با بیان اینکه همراهي بسیار خوبی در جریان سیل اخیر بین مدیریت استان و همراهی مردم براي حل مشكلات بوده است گفت: مردم سال نو را با وجود دشورای ها با همدلی آغاز کردند و امیدواریم این همدلی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی انگیزه بالای مسولان ارشد استان برای خدمت به مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم این مسولان با انگیزه در پیشرفت و توسعه و آبادانی استان نقش موثري ايفا كنند.

استاندار قم نیزدر ابتدای این دیدار ها  با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد تسهیلات زائرین  در ایام نوروز اظهار کرد: کمیته های ۱۱ گانه ی ستاد به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در جهت  کسب رضایت زائرین اقدامات خوبی انجام دادند.

 

سرمست در ادامه  با بیان اینکه امنیت شهر قم از اهمیت ویژه ای برای خدمات به زائرین برخوردار بوده است افزود: کاهش ۱۵ درصدی سرقت در نوروز امسال نتیجه ی تلاش شبانه روزی مسئولان امنیتی و انتظامی بوده است.

 

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی یک و نیم میلیون تردد در شهر قم ثبت شده است خاطرنشان کرد: شهر قم در این روزها بیش از ۶ میلیون زائر را میزبانی کرده که از این تعداد بالغ بر ۵۷۰ هزار نفر  را در اماکن مختلف اسکان داده ایم .

 

وی همچنین مدیریت سیلاب  های اخیر را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اقدامات ستاد مدیریت بحران استان قم از جمله برگزاری دو جلسه شورای هماهنگی بحران استان  و تصمیمات متخذه در موعد مقرر و پیشبینی  های لازم  موجب گردید خسارت مالی و جانی در بارش های اخیر  نداشته باشیم