دوخت رایگان چادر درنمایشگاه حجاب و عفاف ویژه بانوان در حرم مطهر

در ایام نوروز نمایشگاه حجاب و عفاف و ملزومات آن در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها ویژه بانوان برپاشده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ترویج فرهنگ حجاب فاطمی و تربیت جامعه مقید به حجاب و عفاف از مهم‌ترین اهداف اهل‌بیت علیه‌السلام در طول تاریخ […]

در ایام نوروز نمایشگاه حجاب و عفاف و ملزومات آن در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها ویژه بانوان برپاشده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ترویج فرهنگ حجاب فاطمی و تربیت جامعه مقید به حجاب و عفاف از مهم‌ترین اهداف اهل‌بیت علیه‌السلام در طول تاریخ بوده است؛ زیرا در پناه فرهنگ حجاب و عفاف است که زنان بهشتی و مردان معراجی می‌شوند.
 ازآنجایی‌که آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی خود را ترویج حجاب و عفاف فاطمی می‌داند؛ همزمان با ایام تعطیلات نوروزی اقدام به برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف فاطمی برای بانوان کرده است.
 نمایشگاه حجاب و عفاف فاطمی به همت امور فرهنگی خواهران همزمان با ۸ فروردین‌ماه ۹۸ در مدرس ۶ شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برای بانوان برپاشده است.
در این نمایشگاه ملزومات حجاب عفاف از قبیل چادر مشکی، چادر رنگی، روسری، ساق دست، یقه حجابی، مقنعه، چادرنماز و دیگر محصولات حجاب و عفاف برای بانوان و دختران نوجوان عرضه می‌شود.
این نمایشگاه صبح از ساعت ۹ تا ۱۴ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.
دوخت رایگان چادر برای زائران و مجاوران بانوی کرامت
دوخت انواع چادر رنگی و مشکی یکی از برنامه‌های محوری نمایشگاه حجاب و عفاف است که به همت خادمان افتخاری آستان مقدس بانوی کرامت انجام می‌شود.
در این نمایشگاه دوخت انواع چادر برای بانوان اعم از زائر و مجاور به ‌صورت کاملاً رایگان صورت می‌گیرد.
روزانه ۱۵ تا ۲۰ خادم افتخاری خیاط آستان مقدس بانوی کرامت در این نمایشگاه مشغول به فعالیت بوده و به زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت خدمت‌رسانی می‌کنند.
این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی برای بانوان ادامه دارد.
حرکت دسته عزای خادمان حرم بانوی کرامت در سوگ امام کاظم(ع)
خادمان و کارکنان آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام با برپایی دسته عزاداری، به سوگواری می‌پردازند.
به گزارش  آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حرم مطهر به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه موسی بن جعفر علیه‌السلام ویژه‌برنامه‌های عزاداری و سوگواری برگزار می‌کند، در این راستا در شامگاه روز یکشنبه، ۱۱ فروردین، (شب شهادت) مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی و مداحی سید رضا نریمانی برگزار می‌شود.
در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام، خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در سوگ پدر ولی‌نعمتشان به عزا می‌نشینند. خادمان در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه، در مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام جمع شده و به سوگواری می‌پردازند.
خادمان در ادامه با راه‌اندازی دسته عزاداری، به همراه دیگر سوگواران امام هفتم، به سمت حرم مطهر حرکت کرده و با تجمع در صحن امام رضا علیه‌السلام این مصیبت بزرگ را خدمت دختر موسی بن جعفر علیه‌السلام تسلیت می‌گویند.