- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دمیدن نورامید در چشمان مردم توسط مرکز چشم پزشکی جواد الائمه(ع) قم

مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی جواد الائمه قم وابسته به حضرت آیت الله سیستانی دام ظله ،با امکانات فوق پیشرفته خود،یک کور سوی امید در دل مردم نیازمند به خدمات  چشم پزشکی دمیده است به طوری که از سراسر کشور وکشورهای همسایه به این مرکز آمده وبه درمان چشمان خود می پردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،وارد این مرکز میشویم،برای اولین باراست که به اینجا دعوت می شوم گرچه گذری بارها از کنار آن گذر کرده بودم،اما از امکانات آن اطلاعی نداشتم.

در جای جای مرکز ،مردم از همه نوع قوم ونژادی حضور دارند،فارس وعرب،ترک وکرد ولر و…ایرانی،عراقی،کویتی و…همه در کنار هم ودر سالنهای مختلف برای دریافت درمان چشمان خود به انتظار نشسته اند.

مدیر مرکز،آقای حامد کرمانی به استقبال ما می آید ومارا به دفتر خود راهنمایی میکند.وی درباره این مرکز میگوید:این مرکز درسال ۸۳خورشیدی تاسیس شد ودر ابتدا کارش را بایک اتاق عمل آغاز نمود وسپس این اتاق های عمل به ۵اتاق با امکانات فوق پیشرفته افزایش یافت.

وی می افزاید:ماهانه ۱۶۰۰عمل جراحی در این مرکز انجام میشود وخوشبختانه تاکنون هیچ گونه عمل ناموفقی در این مرکز در طی این سال ها نداشتیم.

با اینکه طبق استانداردهای موجود،یک در هزار عمل ناموفق باشد،نرم معمول می باشد،اما خوشبختانه حتی این آمار را نیز در این مرکز نداشتیم واین بهترین گواه بر دقت عمل ورعایت ظوابط بهداشتی وایمنی در این مرکز است.

کرمانی اظهار می دارد:ما در این مرکز ۲۳پزشک متخصص وفوق تخصص داریم که بیشتر آنها از تهران وکاشان به این مرکز برای انجام معاینات وعمل های جراحی خود می آیند .

همچنین ۹۹پرسنل نیز در این مرکز داریم که همه روزه درحال ارائه خدمات به مراجعان می باشند.

مدیر این مرکز خاطر نشان کرد:در این مرکز همه عمل های  چشم پزشکی از قبیل لیزیک،قرنیه،شبکیه،افتادگی پلک ،درمان آب مروارید و…انجام میشود.

وی میگوید:بیشتر بیماران از طریق سامانه ۰۲۵۳۶۶۲۶۰۰۰ اقدام به رزو نوبت خود می نمایند واین سامانه برای دادن نوبت تنها ساعت ۲۰بازمیشود وبه علت ازدحام  بیماران جهت رزو نوبت ،به دقایقی نکشیده،سامانه پر میشود وبه دلیل آنکه ما تنها ظرفیت پذیرش ۶۰۰نفر را در روز داریم ونوبت دهی ما برای رفاه حال مردم وزائرین،روزانه است،بنابر این به مردم توصیه میکنیم که راس ساعت ۲۰اقدام به تماس با این سامانه بنمایند.

وی نرخ پایین این درمانگاه که باعنایات مرجعیت عالیقدر شیعه،آیت الله سیستانی دام ظله ،از نرخ تعرفه دولتی نیز پایینتر می باشد،وخدمات فوق پیشرفته ای که در آن ارائه میشود،از دلایل عمده هجوم جمعیت از استان های همجوار وکشورهای همسایه به این مرکز میداند ومی افزاید:با اینکه  افزایش نرح دلار برهمه فعالیت های درمانی ما از جمله تامین دارو ،قطعات دستگاه ها و..تاثیرات زیادی داشته است،اما ما کماکان مبلغ ۱۰هزار تومان حق ویزیت از مردم دریافت میکنیم که حتی از نرخ تعرفه دکترهای عمومی نیز کمتر است!.

وی به دیگر فعالیت های پزشکی نمایندگی آیت الله سیستانی در ایران وقم اشاره کرد وافزود:ما در شهرهای مختلفی مانند ایلام و..مراکز درمانی ایجاد کردیم اما در استان قم ،سوای این مرکز،ما یک مرکز درمانی شبانه روزی دیگر بنام امام صادق (ع)در منطقه نیروگاه داریم .

همچنین جدیدا کلنگ یک بیمارستان تخصصی قلب در بلوار آیت الله بروجردی زدیم که در صورت بهره برداری از آن،بهترین امکانات را توسط دفتر ایشان به این مرکز آورده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از کشورهای همسایه وسایر کشورهای دنیا،مراجعان زیادی به این مرکز داریم،خاطر نشان کرد:برای خیلی از افرادی که برای درمان به این مرکز مراجعه میکنند،امکانات خوب وهزینه پایین بهترین ملاک انتخاب است به طوری که برای درمان در کشورهای خود حد اقل برای یک عمل ۳هزار دلار باید بپردازند،اما در اینجا با ۱۵۰دلار اون عمل براشون انجام میشه واین تفاوت عمده نرخ خدمات باعث شده که عده زیادی از توریست ها برای درمان در این مرکز به قم بیایند ومرکز ما مقام اول را در توریسم درمانی در استان قم را دارد.

از او خدا حافظی میکنیم وباخود می اندیشم که چرا در سایر جاهای استان وکشور ،مردم کم بضاعت ما از کمبود چنین مراکز درمانی خیریه واقعی! رنج می برند؟مگر نه اینکه کارهای درمانی جزو کارهای عام المنفعه وخدا پسندانه است؟پس چرا خیران عزیز به این عنصر مهم آنطور که باید وشاید ورود پیدا نمیکنند؟

درمانگاه تخصصی چشم پزشکی جواد الائمه(ع) آیت الله العظمی سیستانی دام ظله واقعا یک نور امیدی است که در چشمان مردم وبویژه نیازمندان سوسو میکند ویک بارقه از امیدواری در دل آنان روشن می سازد.

گزارش از حسین کبابی/عکس از نرجس  سیامک/پایگاه خبری رهپویان قم