- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دست یابی به هوای پاک با مشارکت مردم و فرهنگ سازی حاصل می شود

استاندار قم در مراسم غرس نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت:دست یابی به هوای پاک با مشارکت مردم و فرهنگ سازی حاصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم، در حاشیه غرس نهال، که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و بصورت نمادین در استانداری قم برگزار شد، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا را نتیجه مشارکت عمومی در کاشت نهال و افزایش پوشش گیاهی استان دانست.

سرمست به لزوم فعالیت در زمینه ارتقاء شاخص های محیط زیست اشاره و اضافه کرد: افزایش فضای سبز از افزایش آلودگی هوا جلوگیری می‌کند و دست یابی به هوای پاک با مشارکت مردم و فرهنگ سازی کاشت نهال حاصل می شود.

وی کاشت درخت را جزئی از آموزه‌های مذهبی و ملی مردم ایران دانست و ادامه داد: ویژگی های اقلیمی قم و ترویج فرهنگ درختکاری و بویژه توجه به کاشت گونه های مناسب با این شرایط اقلیمی موجب رفع بسیاری از مشکلات در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی خواهد شد.

استاندار قم در پایان کاشت درخت بصورت حرکت نمادین را زمینه ای برای گسترش فراگیر فرهنگ درخت کاری دانست.

گفتنی است در این مراسم جمعی از مدیران و مسئولان استانی از جمله عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم حضور داشتند.