دست کسانی که افراد واقعا نیازمند رابه مامعرفی نمایند به گرمی می فشاریم

مدیرکل کمیته امداد استان قم  صبح امروزبا حضور در مجتمع تجاری سعدی، از دفتر پایگاه خبری رهپویان قم ورسانه مستقر در مجتمع بازدید نموده وپای صحبت های اصحاب رسانه مستقر در این مجتمع قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، مدیرکل کمیته امداد استان قم به همراه پرسنل روابط عمومی خود،  صبح امروزبا […]

مدیرکل کمیته امداد استان قم  صبح امروزبا حضور در مجتمع تجاری سعدی، از دفتر پایگاه خبری رهپویان قم ورسانه مستقر در مجتمع بازدید نموده وپای صحبت های اصحاب رسانه مستقر در این مجتمع قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، مدیرکل کمیته امداد استان قم به همراه پرسنل روابط عمومی خود،  صبح امروزبا حضور در مجتمع تجاری سعدی، از دفتر پایگاه خبری رهپویان قم ورسانه مستقر در مجتمع بازدید نموده وپای صحبت های اصحاب رسانه مستقر در این مجتمع نشستند.

در این دیدار صمیمانه اکبر میر شکار با اشاره به اینکه اصحاب رسانه چشم بینای مسئولان هستند،اظهار داشت:من همواره از ارگان ها ودست اندر کاران درخواست نموده ام که در صورت مشاهده افراد نیازمند،آنهارا به ما معرفی نمایند تا بتوانیم باری از روی دوش آنان در  محرومیت زدایی برداریم وخبرنگاران که ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند،می توانند در این راه یاری گر ماباشند و دست کسانی که افراد واقعا نیازمند رابه مامعرفی نمایند به گرمی می فشاریم.

وی افزود:باتوجه به تلاطم های اقتصادی صورت گرفته،ماسعی کردیم که باکمک خیرین ومردمی که همواره به کمیته امداد استان اعتماد دارند، در ارائه خدمات به محرومین هیچ خللی وارد نشود به طوری که ما در۶ماهه  اول امسال ۵۶درصد رشد مراجعات به کمیته داشتیم به طوری که پارسال در این ۶ماهه ۱۷هزار و۸۰۰مراجعه کننده برای دریافت حمایت داشتند که امسال به ۲۸هزار و۹۰۰مراجعه کننده رسید که ۴۳درصد آنها مددجوی کمیته نبودند ودرخواست دریافت حمایت وکمک از کمیته امداد داشتند که ما با اتخاذ راهکارهایی مانند اعطای وام و…،به آنان کمک نمودیم.

همچنین ما در۶ماهه گذشته نزدیک به دوهزار فقره وام دادیم .درحوزه کمک هزینه  ازدواج  وبیماری هایی صعب العلاج ،ودیعه مسکن و..بیش از ۲میلیارد تومان در این بخش تزریق کردیم وتوانستیم التهابات خانواده هارا فروکش بدهیم.در بخش هزینه ازدواج نیز ما اصلا پشت نوبتی نداریم .

وی گفت:نزدیک به ۲هزار و۷۰۰خانوار جدید در ۶ماهه نخست امسال نیز تحت پوشش ما قرار گرفتند که مستمری آنان نیز برقرار شده است.

وی خاطر نشان کرد:در حوزه ارزاق عمومی نیز ما در ۳مرحله نزدیک به یک میلیارد تومان به صورت بن  به خانواده های غیر تحت پوشش دادیم که ۲۲۰میلیون تومان آن به صورت بن در اختیار مدارس قرار دادیم که در اختیار خانواده های دانش آموزان بی بظاعت قرار دهند.

وی به مشکل بغرنج مددجویان در زمینه مسکن اشاره کرد وافزود:باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن،وکاهش قدرت مالی مددجویان درجهت آورده مالی مشارکتی در خرید مسکن،ما متاسفانه نتوانستیم که بیشتر از ۳۲مسکن برای مددجویان خود تهیه کنیم ودر این راه چشم به ورود بیشتر خیرها در این بخش هستیم.

میرشکار گفت:سرانه کمک هزینه ازدواج ما ۳میلیون تومان است که ما باکمک خیرها آن را به ۵میلیون تومان در قم  رساندیم که بازهم جوابگوی نیازهای مددجویان نیست .

وی در پاسخ به شایعاتی که برخی ها ترویج می کنند که برخی از کمک های مردم قم به سایر جاها می رود اظهار داشت:ضمن تکذیب این شایعات اعلام می کنم که ماسالی نزدیک به ۲میلیارد تومان هم از کمک های خیرین سایر استان ها به قم آورده وخرج نیازمندان ومحرومان استان می نماییم.