دستگیری ۳۷ نفر هنجار شکن در طرح پاکسازی نقاط آلوده درقم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۳۷ نفر در طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به ناهنجاري هاي اخلاقي در برخی مناطق استان و مطالبات مردمی مبني بر برخورد […]

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۳۷ نفر در طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به ناهنجاري هاي اخلاقي در برخی مناطق استان و مطالبات مردمی مبني بر برخورد قاطع و قانوني با هنجارشكنان و مخلان نظم و امنيت عمومي، اجراي طرحي مشترک متشکل از نیروهای پليس امنيت اخلاقي، بسيج و عوامل دادستاني قم به مرحله اجرا گذاشته شد.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در این راستا ۹۰ دستگاه خودرو متعلق به افراد هنجار شکن توقيف، ۳۷ نفر دستگير و به مراجع قضائي استان معرفي شدند.
وی ضمن قدرداني از همکاري خوب شهروندان با پليس در اجراي طرح مذکور، تصریح کرد: این طرح موجب رضايت و تقدير شهروندان از عملکرد پليس شده است.
سردار آقاخانی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاري، موضوع را از طريق تلفن ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی پليس و مردم اعلام تا در کمترین زمان نسبت به مقابله با جرایم و آسیب های اجتماعی اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام پذیرد .
//////////////////////////////
نقش ارزنده پلیس در جهت حل و فصل مشکلات مراجعان مردمی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: تلاش در جهت حل و فصل مشکلات مراجعان در اداره مشاوره و کلانتری ها، در ارتقاء جایگاه والای پلیس در تراز جامعه اسلامی نقش ارزنده ای داشته است.
سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت : فعاليت مرکز مشاوره معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم از سال ۸۱ در قم بطور رسمي آغاز و خدماتي در زمينه هاي مشاوره، روان درماني و مددکاري ارائه مي کند.
وی افزود: یکی از دستورات قرآن که به مناسبت‌های مختلف درباره آن تأکید شده، حضور میانجی‌گران در جامعه و تشویق به حضور افراد در این زمینه به جای ارجاع دادن پرونده های اختلافات خانوادگی به دستگاه قضائی و برخورد تند و خشونت است، از این رو نیروی انتظامی با راه اندازی مشاوره به دنبال تحقق این هدف بوده است .
سرهنگ حاجی زاده ادامه داد: مراجعان اين مرکز از تمام اقشار گوناگون جامعه بوده که مي توانند از طريق حضوري و يا از طريق تماس تلفني با اين مرکز ارتباط و خدمات مشاوره اي دريافت کنند.
وی اضافه کرد: هدف از ارائه خدمات مشاوره، ياري رساندن به مراجعان و راهنمايي آن هاست تا بتوانند از شيوه هاي بهتري براي سازگاري، حل و کنترل فشارهاي روحي و رواني خويش استفاده و از اين طريق ارتباط موثري با محيط خود برقرار سازند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: از سویی هدف از مددکاري اجتماعي کمک به افراد، گروه ها و جامعه است تا بتوانند استقلال شخصي، اجتماعي و رضايت خاطر فردي و اجتماعي را به دست بياورند.
سرهنگ حاجی زاده ابراز داشت: اين مرکز با بهره مندي از متخصصان علوم روانشناسي، مشاوره و روان درماني و مددکاري اجتماعي، روانسنجي و مشاوره حقوقي و انتظامي خدمات خود را در زمینه های راهنمايي و مشاوره کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، مشاوره قبل،حين و بعد از ازدواج، ارائه خدمات مددکاري اجتماعي براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، ارائه خدمات روان سنجي و اجراي آزمون هاي روانشناسي براي تشخيص و سنجش هوش، شخصيت ، علايق و استعدادها، مشاوره تلفني، اجراي برنامه هاي پيشگيرانه و آموزشي در کارگاه هاي آموزشي، توليد و انتشار بسته هاي آموزشي ، مشاوره انتظامي، برگزاري جلسات سخنراني در مدارس، مساجد و مراکز فرهنگي – تربيتي و … ساماندهی کرده است .
وی اعلام کرد: در این روزها که با این بیماری منحوس روبرو هستیم مشاوران در جهت کاهش استرس و اضطراب های آن از طریق مشاوره حضوری و تلفنی تلاش می کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان قم واقع در خيابان امام خميني (ره) جنب کلانتری ۱۷ در دو شيفت صبح و عصر بصورت حضوري و تلفني به شماره ۲۱۸۲۲۵۵۰ و ۳۶۶۰۶۰۸۵ آماده ارائه خدمات مشاوره اي به همشهريان است.