- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگیری عاملان اصلي شرارت، عربده كشي و تخريب خودروها در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری عاملان اصلی،شرارت، عربده کشی و تخریب خودروها در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  رهپویان قم، سرهنگ ” مرادحسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو دستگاه موتورسوار با قمه و قداره اقدام به عربده کشی و تخریب خودروها در سطح استان کرده  و باعث ایجاد رعب وحشت شهروندان شده اند، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری” ۱۵ بلوار امین قم” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از دریافت موضوع سریعاً به محل مورد نظر اعزام که دو دستگاه موتورسوار تک سرنشین را مشاهده کردند اما متهمان پس از رویت ماموران اقدام به فرار کردند .

سرهنگ جعفریان ادامه داد: بلافاصله ماموران به تعقیب و گریز اراذل و اوباش کردند که موفق شدند یکی از موتورسیکلت ها را متوقف و متهم را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اضافه کرد: در بازرسی بدنی از متهم، یک قبضه سلاح سرد ۵۰ سانتی کشف شد.

وی بیان داشت: پس از انتقال متهم به کلانتری در بازجویی صورت گرفته به همدستی یک نفر دیگر در این رابطه اعتراف و سریعاً ماموران برای دستگیری دیگر متهم متواری اقدام کردند.

سرهنگ جعفریان ابراز داشت: ماموران در یک اقدام به موقع پلیسی موفق شدند دیگر متهم این پرونده را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

////////////////

کشف بیش از ۱۳ میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم از کشف بیش از ۱۳ میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق از یک دستگاه “کامیون” در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و با اطلاع از اینکه فردی قصد دارد با یک کامیون اقدام به قاچاق محموله لوازم التحریر به ارزش چندین میلیارد ریال کند، عملیات شناسایی و توقیف کامیون و راننده آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های تکمیلی مشخص شد بارگیری در یکی از استان های جنوبی انجام شده و مقرر است با عبور از محورهای موصلاتی استان قم در شهر تهران تخلیه و توزیع شود، بنابراین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان موفق شدند کامیون موصوف را شناسايي و با هماهنگی مقام قضائی، توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.

سردار آقاخانی ادامه داد: کامیون برای بررسی دقیق تر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل و در بازرسی اولیه مشخص شد تریلر حامل لاستیک خودرو بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، مقادیر زیادی لوازم التحریر قاچاق از لابلای لاستیک ها کشف شد.

وی تصریح کرد:لوازم التحریر مکشوفه شامل ورقه‌هاي پرس کارت به وزن تقریبی ۹ تن، روان‌نويس به تعداد ۸۷ هزار و ۲۶۴ عدد و سوزن‌هاي دوخت(منگنه) به تعداد ۸۰۰ بسته را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده ۱۳ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال برآورد شده است .

سردار آقاخانی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.