- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگیری سارق طلاجات در آگهی سایت دیوار

رئیس پلیس فتا استان  قم از دستگیری سارق طلاجات که در آگهی سایت دیوار توسط شهروندان ثبت می شد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بر اساس سوابق موجود و شکایت های واصله، افرادی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشتند که برای قصد فروش طلاجات خود اقدام به ثبت آگهی در سایت دیوار می کردند که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان آن پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد کلاهبردار موصوف به فروشنده آگهی مراجعه و اعلام داشته  قصد خرید طلاجات را دارد و پس از توافق مبالغ با فروشنده شماره کارت وی را دریافت و با نشان دادن گوشی خود  اعلام داشته بصورت اینترنتی پول را واریز می کند و تراکنش موفق را نیز به مالباخته تحویل می داد.

سرهنگ موالی ادامه داد: بعد از آن فرد مالباخته طلاجات خود را به آن فرد تحویل و سپس کلاهبردار از صحنه خارج و متواری می شود.

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: با هماهنگی و پیگیری های پلیسی بعمل آمده توسط عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان قم متهم  دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس فتا استان شد .

سرهنگ موالی از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده سریعاً به پلیس فتا استان قم مراجعه کنند و اگر خارج از استان هستند نیز با هماهنگی پلیس فتا مربوطه خود و مطلع کردن پلیس فتا قم پس از بررسی های لازم به مشکل آنها رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد:  همشهریان  در استان می توانند با شماره های ۲۱۸۲۴۲۱۷ تماس تلفنی حاصل و یا از طریق آدرس saiberpolice.ir بخش گزارشات مردمی، شکایت ها و گزارشات خود را ثبت کنند که در اسرع وقت به مشکل آنها رسیدگی شود.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: به طور کلی آمار جرایم بخصوص در بحث برداشت های اینترنتی و فیشینگ ها خوشبختانه با فعال شدن رمز دوم پویا به نحو مطلوبی کاهش پیدا کرده و امیدواریم با هوشیاری مردم کلاهبرداری های اینترنتی به پایین ترین مرحله کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان به فضای مجازی مخصوصاً سایت هایی که کاربرمحور هستند و خود کاربر آگهی را ثبت می کند، اعتماد نکنند و بهترین مکان برای خرید و فروش همان صنف مربوطه است که فرد با اطمینان خاطر مراجعه می کند و مشخص است که چه اقدامی انجام می دهد.

سرهنگ موالی ابراز داشت: به طور کلی آن چه که در فضای مجازی تبلیغ و آگهی می شود، حتماً این نیست که مردم آن را مشاهده می کنند و نباید به راحتی به این موضوع اعتماد کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: توصیه های پلیسی مرتباً در حال تکرار شدن از طرق مختلف اعم از صداوسیما و رسانه ها است اما بعضاً مردم سهل انگاری می کنند و هشدارها را جدی نمی گیرند و متاسفانه تا اتفاق برای خودشان رخ ندهد باورشان نمی شود که ممکن است این  اتفاق در فضای مجازی برای خود آنها پیش بیاید و مورد جرم و کلاهبرداری قرار گیرند.

سرهنگ موالی در پایان تاکید کرد: تلاش کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی همه شکات مرتبط با این پرونده همچنان ادامه دارد و نتیجه آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.