دستگیری سارق حرفه ای کارت های عابر بانک در قم

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق حرفه ای کارت های عابر بانک با ۱۰ فقره سابقه سرقت در سطح استان خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” احمد کرمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع سرقت های مکرر […]

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق حرفه ای کارت های عابر بانک با ۱۰ فقره سابقه سرقت در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” احمد کرمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع سرقت های مکرر کارت های عابر بانک به روش متقلبانه و برداشت از حساب مالباختگان به صورتهاي مختلف اعم از خريد طلا ،برداشت وجه نقد از عابر بانک ،اخذ وجه نقد از مشتريان بانک شهردر قبال انتقال پول از طريق کارت مسروقه در سطح شهر، مراتب به صورت ويژه در دستور کارکاراگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از یکسری اقدامات پلیسی صورت گرفته و با اعزام گشتهاي محسوس و نامحسوس، نهايتاً سارق سابقه دار را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگير کردند.

سرهنگ کرمی ادامه داد: کارآگاهان بلا فاصله از متهم تحقيق که وی در ابتدا منکر هر گونه ارتکاب سرقت شد، اما با بکارگیری یکسری تحقیقات پلیسی و ارائه مدارک و مستندات مربوطه ، متهم چاره اي جز بيان حقيقت نداشته و به ۱۰ فقره سرقت و کلاهبرداري در همين رابطه اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: تا کنون تعداد پنج نفر از مالباختگان شناسايی  و تحقيقات در خصوص شناسايي ساير مالباختگان همچنان ادامه دارد.

سرهنگ کرمی بیان داشت: در نهایت پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهم با صدور قرار قانوني مناسب  روانه زندان شد.

کشف ۲۳ کيلوگرم جيوه قاچاق در قم

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان از کشف ۲۳ کيلوگرم جيوه قاچاق و دستگيري یک نفر متهم در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “جواد قنبري” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت : در پي کسب خبری مبنی بر قاچاق جيوه توسط فردي، موضوع در دستور کار ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه پليس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي و انجام تحقيقات پليسي نامحسوس ، طي یک عمليات  غافلگيرانه متهم مورد نظر را دستگير و از وی ۲۳ کيلوگرم جيوه کشف و ضبط کردند.

سرهنگ قنبری ادامه داد : نامبرده جيوه ها را در قالب شيشه هاي نوشابه حمل مي کرد تا بتواند با استفاده از اين پوشش بدون جلب توجه ماموران اقدام به قاچاق کند که با هوشياري ماموران پليس اطلاعات و امنیت عمومی استان متهم مورد نظر در ارتکاب جرم خود ناکام مي ماند.

رئیس پلیس اطلاعات و  امنیت عمومی استان خاطر نشان کرد : پديده قاچاق امروزه به عنوان يکي از چالش هاي مهم جامعه مدني و نظام عدالت کيفري مطرح است و البته در کلام مقام معظم رهبري ( مدظله العالی) نيز بارها به نقش نيروي انتظامي در برخورد با قاچاق اشاره شده است و در همين راستا پليس با برنامه ريزي مناسب و افزايش اشراف اطلاعاتي در حوزه هاي اقتصادي به خوبي نقش خود را ايفا مي کند.