- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگیری سارقان ۸ میلیاردی فرش های ابریشم در قم

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری ۲ سارق حرفه ای در قم، گفت: متهمان از یک کارگاه بافت قالي ابريشم، ۲۵ تخته فرش به ارزش ۸ میلیارد ریال سرقت کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی طرح شکایت مالک یک کارگاه بافت قالی در قم مبنی بر سرقت ۲۵ تخته فرش ابریشم از کارگاه وی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: طی بررسی و تحقیقات پلیس، متهم فردی جوان و موتورسوار شناسایی و مشخص شد نامبرده طی ۳ مرحله فرش ها را از محل خارج و با انتقال آن ها و تحویل به راکب مسن يک دستگاه موتورسيکلت، اموال مسروقه را به مکانی نامعلوم منتقل کرده بودند.

وی افزود: در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی استان در ساعاتی از شبانه روز ضمن حضور نامحسوس در مسیر تردد متهم اصلی، سرانجام وی را مشاهده و دستگیر کردند.

سردار آقاخانی گفت: سپس طی تحقیقات از متهم، همدستش ساکن استان غربی کشور نیز شناسایی و کارآگاهان ضمن هماهنگی قضائی به استان مذکور اعزام و نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به کشف اموال مسروقه شامل ۲۵ تخته فرش ابریشم به ارزش ۸ میلیارد ریال از منزل وی، خاطرنشان کرد: در نهایت افراد مذکور به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

//////////////////////

پلیس، محبوب ترین سازمان نزد مردم است

امام جمعه شهر پردیسان قم، گفت: پلیس محبوب ترین سازمان نزد مردم بوده و کار آن دینی، نهادین و با ارزش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “سید صمصام الدین قوامی”، ضمن تسلیت ایام محرم الحرام، اظهارداشت: نقش پلیس راهور در جامعه همانند نقش ائمه است، پلیس راهور رانندگان را به رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز توصیه می کند و رسالت ائمه نیز راهنمایی مردم است.

امام جمعه شهر پردیسان قم گفت: تابلوها به عنوان احکام الهی هستند و مردم بدون استفاده از آن به مقصد نخواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که کسانی که به راهنما و تابلوها توجه داشته باشند به سلامت می رسند، افزود: اگر رانندگان به راهنما و تابلوها توجه نداشته باشند، منجر به کشته و مجروح شدن افراد خواهد شد.

وی با اشاره به این که پلیس محبوب ترین سازمان نزد مردم بوده و کار آن دینی، نهادین و با ارزش است، گفت: کار پلیس راهنمایی و رانندگی به هدایت و راهنمایی مردم نزدیک تر است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه شهر پردیسان قم در ادامه برای تک تک کارکنان پلیس آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

در ابتدای این دیدار نیز سرهنگ “علی حسن قیصری” سرپرست پلیس راهور استان قم گزارشی مبسوطی از وضعیت تصادفات رانندگی و برخورد با تخلفات رانندگی در استان ارائه کرد.