- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگيری سارق حرفه اي و سابقه دار کيف قاپ در قم

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری سارق حرفه اي و سابقه دار کيف قاپ با بیش از ۲۴ فقره کیف قاپی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در تشریح این خبر اظهار داشت:در پي وقوع سرقت هاي متعدد کيف قاپي از بانوان از اواخر دي ماه سال گذشته در سطح شهر مقدس قم توسط تک سرنشين يکدستگاه موتورسيکلت با استفاده از پلاک مخدوش،موجب شد تا موضوع با جديت در در اولویت کاری کارآگاهان پليس قم قرار گيرد.

وی افزود:در تحقیقات پلیس مشخص شد، متهم در اغلب سرقت ها خورجين تزئيني کوچکی روي موتور خود داشته و کفش کتاني مشکي مدل “نايک” به پا داشته است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: پس از انجام اقدامات گسترده، سر انجام متهم شناسایی و دستگیر و مقادیری از اموال مالباختگان از وی کشف شد.

سردار آقاخانی خاطر نشان کرد: متهم سعی در کتمان حقیقت و قصد فرار از مجازات را داشت اما با ارائه ادله و مستندات ،ناچاراً لب به اعتراف گشود و تاکنون به ۲۴ فقره سرقت کيف قاپي از بانوان در سطح شهر قم به منظور تامين مخارج اعتياد و هزينه زندگي خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهم قبلا به دلیل فعالیت در امر کیف قاپی۳ سال تحمل زندان کرده و به تازگی آزاد شده و مجددا به فعالیت سابق خود روی آورده بود.

دستگیری سارقان مدرسه و کشف اموال مسروقه در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری سارقان مدرسه و کشف اموال مسروقه در استان خبر داد.

سرهنگ ” مرادحسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری ۲۷ قنوات قم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به ۲ نفر جوان که در حال روشن کردن موتور سیکلت بوده و یک عدد چراغ قوه به همراه داشته مشکوک که قصد متوقف کردن آنها را داشته اما هر ۲ نفر بلافاصله پس از مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند.

وی افزود: ماموران سریعاً به تعیب آنان پرداخته و موفق شدند  هر ۲ متهم را دستگیر و به کلانتری انتقال دهتد.

سرهنگ جعفریان ادامه داد: متهمان در بازجویی های پلیسی به سرقت  تعدادی مانیتور و یک عدد اسکنر در یک مدرسه اعتراف و اعلام داشتند که  اقلام مسروقه را در داخل کتابخانه مجاور مدرسه مخفی کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد: ماموران پس از مراجعت به محل اختفای اموال مسروقه، تعداد ۸ مانیتور و یک دستگاه اسکنر با سیم های مربوطه را کشف کردند.

وی ابراز داشت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد، سارقان سابقه یک فقره سرقت مدرسه ای دیگر نیز در فروردین ماه سال جاری را داشته اند و اموال سرقتی را در یک مغازه باطری سازی پنهان کرده اند.

سرهنگ جعفریان بیان داشت: پس از مراجعت ماموران به مغازه موصوف، تعداد ۲ عدد دریل شارژی،یک عدد دریل برقی،۲ عدد میکروفن،هارد تخریب شده، دوربین های مداربسته،شارژر،ساعت دیواری،اسپیکر ، میکروفن بی سیم و انواع تجهیزات مخابراتی و رایانه ای کشف و صاحب مغازه نیز دستگیر و به کلانتری منتفل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اعلام کرد: در بازجویی های پلیسی صورت گرفته، متهم به جرم ارتکابی به همراه یک نفر همدست خود اعتراف و اظهار داشته اقلام سرقتی را در مغازه مذکور منتقل و پس از گذشت چند روز اقدام به فروش آنها کرده است.

سرهنگ جعفریان خاطرنشان کرد: ماموران دیگر همدست صاحب مغازه را  نیز شناسایی و در یک اقدام به موقع دستگیر و همگی متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.