- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

دستگيري ۲۶ فرد هنجارشکن در يک قهوه خانه قم

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به پلمب یک قهوه خانه در قم، از دستگيري ۲۶ فرد هنجارشکن در این رابطه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” اظهارداشت : پس از دريافت گزارشي مبني بر تجمع عده ای هنجارشکن در يک قهوه خانه، موضوع در دستور کار مأموران پليس امنیت عمومی استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: با هماهنگي مرجع قضائي ۲۶ نفر از افراد در این رابطه شناسايي و دستگير شدند.
سردار آقاخانی افزود : متاسفانه عليرغم تاکيدات بهداشتي در رعايت دستورالعمل فاصله اجتماعي، قهوه خانه مذکور به فعاليت خود ادامه داده و متصدي مربوطه محل را به پاتوق افراد هنجارشکن تبديل کرده بود و به همين علت توسط پلیس امنیت عمومی استان نسبت به پلمب آن اقدام شد.
فرمانده انتظامی استان قم تاکيد کرد : اين افراد نه تنها به خود بلکه به اجتماع نيز لطمه وارد مي سازند و در شرايطي که شهروندان عزيزمان به دليل بيماري کرونا جان خود را از دست مي دهند ، با زير پا گذاشتن دستورالعمل هاي بهداشتي، سلامت جامعه را به خطر مي اندازند.
///////////////////////////
مردم به تماس ها و پیامک های ناشناس پاسخ ندهند
رئیس پلیس فتا استان قم از مردم خواست به تماس ها و پیامک های مشکوک و فریبنده پاسخ ندهند.
سرهنگ “علی موالی” گفت: برخی کلاهبرداران با سوء استفاده از این شرایط پیش آمده طی تماس با افراد و حیله هایی همچون برنده شدن در مسابقات مختلف، مصاحبه های جعلی رادیویی و تلویزیونی و سایر عناوین از طریق مهندسی اجتماعی با جلب اعتماد قصد شیادی دارند.
وی گفت: حیله هایی مثل برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس، موفقیت در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی مواردی هستند که کلاهبرداران تلفنی جهت فریب مالباختگان از آن استفاده می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم افزود: این شیادان به قدری مسلط و به طرق مهندسی اجتماعی حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیلکرده جامعه هم ممکن است مورد فریب آنها واقع شوند، مردم به هیچ وجه نباید با درخواست تماس گیرنده پای دستگاه عابر بانک رفته و اعمالی را که کلاهبردار می گوید را اجرا کنند.
وی گفت: این کلاهبرداران با جعل عناوینی فریبنده، از طریق تلفن همراه یا پیامک حتی با شماره های ثابت تهران یا شهرستان ها با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و به انحاء مختلف سعی می کنند از کاربران اطلاعات هویتی و شناسنامه ای درخواست کنند و در برخی موارد از او می خواهند کدی را که به گوشی آن ها ارسال می شود را برای کلاهبردار قرائت کند، استفاده از شماره ثابت جهت فریب شهروندان امری مرسوم شده است.
سرهنگ موالی افزود: مردم هوشیار باشند به هیچ وجه نباید کدی که به گوشی آنها ارسال می شود را برای کسی ارسال یا بیان کنند، چرا که ممکن است به روش های گوناگون از آن سوء استفاده شود به طور مثال اکانت شبکه اجتماعی ایجاد کنند یا به اطلاعات حساب قربانی دسترسی پیدا کند.
وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک و تماس تلفنی مشکوک و فریبنده با تماس با پلیس فتا یا مرجع رسمی اداره مربوطه از صحت گفته های فرد تماس گیرنده مطلع شوند.
رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: شهروندان جهت ارتباط با پلیس فتا استان در ساعات اداری با شماره تماس ۰۲۵۲۱۸۲۴۲۱۷ و در ساعات غیر اداری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.
///////////////////////////////
تمدید اعتبار گواهینامه و معاینه فنی خودروها تا ۱۵ اردیبهشت ماه
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از تمدید اعتبار گواهینامه و معاینه فنی خودروها تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
سرهنگ “غلامرضا صدفی” اعلام داشت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته برای پيشگيري از شيوع كرونا ويروس، رانندگان وسايل نقليه اي که معاینه فنی شان در حال حاضر به اتمام رسیده و یا اعتبار گواهینامه شان منقضی شده است، نیازی به تمدید آن تا نیمه اردیبهشت ماه نخواهند داشت.
سرهنگ صدفی خاطرنشان کرد: هم اکنون با توجه به بیماری کرونا و احتمال منتقل شدن آن به دیگران، شرایط مناسبی در مراکز تعویض پلاک، برای ارائه خدمات مورد نیاز به افراد وجود ندارد و برابر تصميم ستاد مقابله با كرونا در استان، اين مراكز همچنان تعطيل است.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: کلاس های تئوری و فنی آموزش آئین نامه، آزمون های آئین نامه و کسب مهارت نیز به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا درحال حاضر در سطح استان تشکیل نمی شود.