دستگيري ۱۴ هزار نفر در رابطه با توزيع و مصرف مواد مخدر در قم

استاندار قم با اشاره به دستگيري ۱۴ هزار نفر در رابطه با توزيع و مصرف مواد مخدر در ده ماهه نخست امسال، گفت: متوليان مبارزه با مواد مخدر بايد در بحث پيشگيري جديت بيشتري داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي استانداري قم سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه […]

استاندار قم با اشاره به دستگيري ۱۴ هزار نفر در رابطه با توزيع و مصرف مواد مخدر در ده ماهه نخست امسال، گفت: متوليان مبارزه با مواد مخدر بايد در بحث پيشگيري جديت بيشتري داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومي استانداري قم سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قم طي سخناني از تلاش هاي مسئولان در برگزاري برنامه هاي دهه مبارك فجر و نيز حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن قدرداني كرد.

استاندار قم با بيان اينكه مردم وظيفه شناس هستند و در شرايط حساس از انقلاب و دستاوردهاي آن دفاع مي كنند گفت: مسئولين بايستي با انجام وظايف دين خود را به مردم ادا كنند.

صادقي در ادامه با اشاره به معضل اعتياد به مواد مخدر در كشور گفت: اين مسئله روز به روز پيچيده تر مي شود و منشاء بسياري از مسائل اجتماعي ديگر نيز هست.

نماينده عالي دولت در استان افزايش توزيع و مصرف مواد مخدر با وجود تلاشها در زمينه ي پيشگيري را مورد توجه قرار داد و افزود: آمار معتادين دستگيرشده نشان مي دهد متوليان مبارزه با مواد مخدر بايد جدي تر و با برنامه تر عمل كنند.

استاندار قم همچنين فعاليت كمپ هاي ترك اعتياد در قم را مورد توجه قرار داد و با تاكيد بر بررسي اثربخشي اين كمپ ها گفت: بايستي بدون هيچ گونه اغماضي با كمپ هايي كه اثربخشي لازم را ندارند برخورد شود.

سرهنگ بالفكه نيز در اين جلسه با بيان اينكه در ۱۰ ماهه نخست سال جاري ۱۴ هزار نفر دستگيري مرتبط با توزيع و مصرف مواد مخدر داشته ايم كه ۱۲۰۰ نفرشان خرده فروش بوده اند گفت: در سال گذشته اين رقم ۱۲ هزار نفر بود كه شاهد افزايش ۱۸ درصدي در اين زمينه هستيم.

وي گفت: ۵۹۰۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شده است كه نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزايش داشته ايم.