- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

در هنگام سحری مواد غذایی خیلی شیرین نخورید

مصرف قندهای ساده مانند شیرینی ها و مواد غذایی خیلی شیرین در هنگام سحر موجب افزایش ناگهانی قند خون و هورمون انسولین می‌شود.

به گزارش گروه گوناگون پایگاه خبری رهپویان قم ،معمولا خیلی ها فکر می کنند که اگر در هنگام سحری،کمی از مواد شیرین بخورند،برای آنها انرژی کافی در جهت ادامه فعالیت های روزانه ذخیره خواهد کرد.
واین درحالی است که این تفکر ،پنداری غلط است که برای عموم مردم بزبینی نشده است که مستلزم روشنگری وآگاهی بخشی به مردم در این زمینه است.
کربوهیدرات ها یک منبع انرژی زا خوبی برای بدن هستند اما این منابع کروبوهیدراتی را می توان در سایر مواد غذایی نیز یافت نمود که خطرات کمتری برای بدن ما دربر دارند.
مهندس نسیم باقری نسامی در خصوص وعده غذایی سحر نکاتی را متذکر شد و گفت: بهتر است از کربوهیدارتهای پیچیده مانند نان های سبوس دار، غلات و حبوبات استفاده شود زیرا به تدریج هضم و جذب شده و انرژی مورد نیاز را در طول روز آزاد می کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه، ادامه داد: مصرف قندهای ساده مانند شیرینی ها و مواد غذایی خیلی شیرین در هنگام سحر موجب افزایش ناگهانی قند خون و هورمون انسولین و به دنبال آن بروز عوارضی مانند سرگیجه، ضعف ناگهانی و بی حالی ( به علت افزایش ناگهانی انسولین و کاهش ناگهانی قندخون) می گردد.

وی گفت: بهتر است از مصرف غذاهای سرخ کرده ، پرچرب، پرادویه و شور پرهیز شده و مصرف میوه افزایش یابد.

باقری افزود: از مصرف چای زیاد و غذای حجیم در وعده سحری و مصرف آب هنگام شروع صرف غذا و یا مابین آن خودداری شود.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/