درصورت حمایت مسئولان،ایده های نوآورانه زیادی برای عرضه دارم

سید حسن مهدی اصفهانی جوان فعال قمی است که با ۲۳ سال سن توانسته دبیر علمی و سرداور مسابقات بین المللی ایده برتر باشد، که این دوره از مسابقات نیز نظر کشورهای برزیل، فرانسه، روسیه و هندوستان در استان قم برگزار شده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، به گفته خودش، وی عضو انجمن […]

سید حسن مهدی اصفهانی جوان فعال قمی است که با ۲۳ سال سن توانسته دبیر علمی و سرداور مسابقات بین المللی ایده برتر باشد، که این دوره از مسابقات نیز نظر کشورهای برزیل، فرانسه، روسیه و هندوستان در استان قم برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، به گفته خودش، وی عضو انجمن میکروبیولوژی آمریکا، عضو انجمن سلطنتی زیست شناسی انگلیس است و تاکنون در دانشگاه های معتبر کشورهای فرانسه، کانادا، آلمان، انگلیس، ترکیه و همچنین دانشگاه های داخلی شهید بهشتی، همدان، اهواز و… سخنرانی کرده است.

مهدی اصفهانی گفت: تاکنون موفق شده ام ۲۵ مقاله علمی را در دانشگاه های معتبر جهان به ثبت برسانم و از سوی کشور برزیل به عنوان خدای ایده معرفی شوم.

این جوان موفق قمی به برگزاری چهار دوره مسابقات ایده های برتر اشاره کرد و گفت: در هر دوره ۳۰۰ دانش آموز و دانشجو حضور داشتند که ایده ها و مقالات خود را ارائه و از سوی دیگر توانستیم با دعوت از نخبگان علمی جهان، این نوجوانان و جوانان را در گسترش ایده ها توانمند کنیم.

وی افزود: این دوره ها با استقبال گسترده دانش آموزان و دانشجویان روبرو شده و امیدواریم بتوانیم دوره پنجم را نیز طی شش ماهه اول سال آینده برگزار کنیم.

وی به اختراعات و ایده های خودش اشاره کرد و گفت: داروی زخم بستر، داروی بهبود زخم های دیابت، آنتی بیوتیک با کمترین امراض، تولید سوخت گیاهی از گیاه اکالیپتوس، تولید عطر از آب فاضلاب و… از جمله این مسائل بوده است.

مهدی اصفهانی ادامه داد: همچنین تشکی برای جلوگیری از زخم بستر برای بیماران را طراحی کردیم که ثبت شده که امیدواریم بتوانیم بعد از گذراندن مراحل تست و آزمایش های پزشکی توسط وزارت بهداشت و دیگر وزارتخانه ها، به مرحله تولید برسانیم.

این جوان قمی، البته گلایه هایی هم از متولیان حوزه جوانان و برخی از مسئولان داشت و گفت: متاسفانه متولیان امور جوانان و دیگر نهادها هیچ حمایتی از ما نمی کنند و با وجود اینکه کشورهای خارجی اینگونه از آثار من حمایت می کنند، اما متاسفانه در استان قم هیچ حمایتی صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: ما انتظار هیچ کمک خاصی نداریم، فقط تنها خواسته ما این است که این آثار و اقدامات دیده شده و از جوانان نه فقط در حد شعار، بلکه در عمل حمایت کنند.