دانش فني و تخصصي اعضاي نظام مهندسي ساختمان تقويت شود

استاندار قم با اشاره به اهميت ارتقاء جايگاه نظام مهندسي ساختمان در بحث نظارت بر ساخت و ساز اظهار داشت: در اين راستا دانش فني و تخصصي اعضاي نظام مهندسي ساختمان بايستي تقويت شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست با […]

استاندار قم با اشاره به اهميت ارتقاء جايگاه نظام مهندسي ساختمان در بحث نظارت بر ساخت و ساز اظهار داشت: در اين راستا دانش فني و تخصصي اعضاي نظام مهندسي ساختمان بايستي تقويت شود.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست با اعضاي نظام مهندسي ساختمان استان قم، طي سخناني با بيان اينكه اعضاي نظام مهندسي بازوي نظارتي دولت هستند اظهار داشت: ايفاي دقيق نقش اين سازمان در راستاي اجراي قوانين مرتبط با ساختمان ضروري است.
استاندار قم با تاكيد بر اهميت برنامه ريزي جهت توانمندسازي مهندسين ساختمان افزود: در بحث كمي به تعداد كافي مهندس داريم ولي بايد زمينه ارتقاء دانش فني و صدور خدمات فني و مهندسي به خارج از كشور فراهم شود.
سرمست ارتقاء سطح مهارت مهندسين را نيز مهم تلقي و خاطرنشان كرد: شكاف بين افراد داراي تخصص و نبود تجربه ي اجرايي موجب شده است تا سياست هاي دولت در زمينه ي مهندسي ساختمان به درستي اجرا نشود.
نماينده عالي دولت در استان در بخش ديگري از سخنان خود توسعه ي خدمات الكترونيك را نيز مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: الكترونيكي نمودن فرايندها زمينه ي تخلف و دور زدن قانون را كاهش داده و موجب افزايش شفافيت و نهايتا اجراي دقيق تر سياست هاي دولت در بحث راه و ساختمان مي شود.