دانشگاه صنعتی :اولین دانشگاه مروج صنعت سبز در کشور

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم گفت:دانشگاه صنعتی اولین دانشگاه مروج صنعت سبز در کشور است وما در دانشگاه صنعتی استان قم توجه به انرژی های پاک را سرلوحه برنامه های تدریسی خود قرار دادیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،رئیس دانشگاه صنعتی قم صبح امروز در اولین گفتگو ی خود با خبرنگاران اظهار داشت:دانشگاه […]

رئیس دانشگاه صنعتی استان قم گفت:دانشگاه صنعتی اولین دانشگاه مروج صنعت سبز در کشور است وما در دانشگاه صنعتی استان قم توجه به انرژی های پاک را سرلوحه برنامه های تدریسی خود قرار دادیم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،رئیس دانشگاه صنعتی قم صبح امروز در اولین گفتگو ی خود با خبرنگاران اظهار داشت:دانشگاه صنعتی قم علیرغم ۷- ۸سالی که ازفعالیتش می گذرد،هنوز هم مورد بی مهره ای رسانه ها قرار گرفته است وفعالیت های ارزنده آن به خوبی مورد توجه های خبری قرار نگرفته است که مستلزم همکاری هرچه بیشتر روابط عمومی ما با رسانه های محترم است.
دکتر بهرام خوشنویسان افزود:در گذشته خواسته عموم مردم بر این بود که رشته های فنی ومهندسی در قم راه اندازی شود وبعد از سال ها تلاش این کار با احداث دانشگاه صنعتی قم محقق شد. که درسال ۸۷رسما این دانشگاه شروع به کار کرد.
وی گفت:ما انتظار داریم از دولت اون زمینی که در اتوبان قم تهران برای احداث دانشگاه صنعتی اختصاص داده شده،بر اساس معیارها واستانداردهای روز ساخته شود .
وی در ادامه اظهار داشت:هم اکنون ۱۲رشته در دانشگاه ما تدریس می شود ودر نظر داریم که در آینده نزدیک در دورشته تا سطح دکتری نیز در دانشگاه دایر کنیم.
وی افزود:در حال حاضر ۲هزار و۳۰۰دانشجو در حال تحصیل در دوره ارشد وکارشناسی دانشگاه ما هستند که رتبه قبولی ما عمدتا ۳یا ۴رقمی هست.
همچنین ما ۵۳عضو هیئت علمی داریم که یک غنای بزرگی برای دانشگاه ما به شمار می روند.
وی خاطر نشان کرد:دورنمای ما برای دانشگاه:دانشگاهی نه چندان بزرگ اما چابک در ارتباط باصنعت باشند.وبه هیچ عنوان در دور نمایی سیاست دانشگاه افزایش جمعیت دانشجویان نیست بلکه افزایش کیفیت بیشتر مطرح است تاکمیت.
وی اظهار داشت:بحث انرژی هاپاک از جمله اولویت های مهم ما به شمار می رود مانند :بحث انرژی خورشیدی،بحث تصفیه آب وغشاهای صنعتی ،استفاده از ژل های نگهدارنده آب در کشاورزی با استفاده از نانو ژل ها و…از جمله برنامه های ما در بحث انرژی های پاک به شمار می رود.
دکتر خوشنویسان خاطر نشان کرد:با توجه به نزدیک بودن ما به تهران والبرز،نزدیک به ۷۰درصد از دانشجویان ما سر ریز تهران والبرز هستند وما بقی بومی استان قم هستند.

پایان پیام/