خون شهدا و جانفشانی ایثارگران پشتوانه ي نظام جمهوری اسلامی ایران است

استاندار قم ایستادگی ملت ایران در برابر اقدمات خصمانه آمريكا را مورد توجه قرار داد و گفت: خون شهدا و جانفشانی ایثارگران پشتوانه ي نظام جمهوری اسلامی ایران است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت […]

استاندار قم ایستادگی ملت ایران در برابر اقدمات خصمانه آمريكا را مورد توجه قرار داد و گفت: خون شهدا و جانفشانی ایثارگران پشتوانه ي نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: ساماندهی یادمان ها و گلزار شهدا وظیفه ای همگانی است و باید همه به وظایف خود در اين زمينه عمل کنند.

صادقی ضرورت هزینه کرد ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاههای اجرایی در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاكيد قرار داد و اضافه کرد: توليد محصولات فرهنگي اثرگذار، المان های شهری و کلیه فعالیت های عملیاتی که در زمینه انتقال این فرهنگ به نسل های جوان و نوجوان امکان پذیر است در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم حفظ یاد و ارزش های ایثارگران و شهدا در جامعه، ادامه داد: مديران اجرایی ضمن دیدار با بازماندگان و خانواده معظم شهدا، بستر های توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه ذیربط خود را فراهم کنند.

استاندار قم در پایان با اشاره به کارشکنی و اقدامات خصمانه آمريكا علیه ملت ایران، خاطر نشان کرد: همواره این برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران بوده است که نظام جمهوری اسلامی در برابر قدرت های بیگانه ایستادگی نموده است.

 

ادارات دولتي براي رفع نيازهاي خود از ظرفيت هاي تحقيقاتي دانشگاه ها استفاده كنند

معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم خواستار استفاده از از ظرفيت هاي تحقيقاتي دانشگاه ها توسط ادارات دولتي شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري قم مهرداد غضنفري امرايي معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم در جلسه كارگروه تخصصي آموزش، پژوهش، فن آوري و نوآوري استان قم كه در دانشگاه قم برگزار شد، طي سخناني پژوهش را بستر و پيش نياز اصلي توسعه دانست و گفت: يكي ازعوامل موفقيت كشورهاي پيشرفته نيز توجه به اين موضوع است.

وي تحقق بهره وري در عملياتي شدن برنامه ها خصوصا در بحث اقتصاد را در سايه كارهاي پژوهشي ميسر دانست و افزود: ‌تمركز منابع اعتباري يكي از راهكارها براي توفيق در پژوهش است.

معاون استاندار قم با بيان اينكه دستگاه هاي اجرايي بايد براي برنامه ريزي جهت توسعه از دانشگاه ها مطالبه كنند افزود: از ظرفيت هاي علمي و بسترهاي اساتيد دانشگاه بايستي بهره كافي گرفته شود.

غضنفري با بيان اينكه در شرايط امروز جهان بهره گيري از روش هاي سنتي پاسخگو نيست افزود: بايستي مشكلات موجود در ادارات دولتي احصاء و جهت حل آنها از ظرفيت هاي دانشگاه هاي استان استفاده شود.

وي همچنين تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر هماهنگي بيشتر در حوزه پژوهش و صنعت خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات اساسي كشور اقتصاد است كه با پژوهش محوري صنايع مي توان اين مسئله را مرتفع نمود.