خودروهای سنگین پیر به بازنشستگی اجباری می روند!

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم : از فروردین ماه سال آینده صدور بارنامه برای وسایل حمل و نقل سنگین شامل کامیون و کامیونت با عمر بالای ۵۰ سال در قم ممنوع می باشد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم پیش از ظهر امروز درگفتگو با خبرنگاران […]

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم : از فروردین ماه سال آینده صدور بارنامه برای وسایل حمل و نقل سنگین شامل کامیون و کامیونت با عمر بالای ۵۰ سال در قم ممنوع می باشد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم پیش از ظهر امروز درگفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت، ارتقاء ایمنی حمل و نقل در جاده ها و کاهش آلودگی هوا اجرایی می شود.
ابوالفضل جمالی افزود:۸۰ درصد از مبلغ خرید خودروی جدید به صورت وام با سود ۹ درصد و بازپرداخت پنج تا هفت ساله در اختیار رانندگان متقاضی قرار می گیرد.
در استان قم ۲۵ دستگاه خودروی سنگین با عمر بالای ۵۰ سال وجود دارد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: هدف اصلی اداره کل راهداری ارتقا کیفیت جاد‌ه‌ها و محور‌ها و ارتقای سطح خدمات با توسعه بخش خصوصی و زیر‌ساخت‌های حمل و نقل است.

وی گفت : یکی از پرو‌ژ‌ه‌های مهم این اداره کل نصب نیوجرسی در آزادراه قم-تهران است و براساس برنامه‌ریزی‌‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده، تا پایان سال جاری حدود ۳۵ کیلومتر این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد، البته در این زمینه قراردادی نیز با یک شرکت به منظور آماده‌سازی ۱۵ کیلومتر انتهایی حوزه استحفاظی قم منعقد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: مجموع مسیر استحفاظی راهداری استان قم حدود ۶۵ کیلومتر است که فاز نخست نصب نیوجرسی در ۱۵ کیلومتر ابتدایی با حدود ۴٫۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است؛ فاز دوم و ۱۵ کیلومتر بعدی نیز با حدود ۵٫۵ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) ادامه داد: مسیر کمربندی امام علی (ع) دارای ترافیک درون و برون شهری است و اعتبار در نظر گرفته شده تنها برای احداث یک طرف مسیر بوده است که البته با هماهنگی و تعامل با شهرداری و برای حفظ فضای سبز، مقرر شد که احداث ۶ کلیومتر از این مسیر توسط اداره کل راهداری و مابقی مسیر توسط شهرداری انجام شود، البته همچنان در حال مذاکره برای توافق نهایی روی این مسئله هستیم.

جلالی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز استان قم گفت: در حال حاضر حدود ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان قم وجود دارد که با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان و پلیس راه، این نقاط شناسایی شده است چراکه در این نقاط میزان تصادف بسیار بالا بود.

وی ادامه داد: باتوجه به کمبود بودجه و اعتبارات، تا کنون حدود ۲۵ نقطه حادثه‌خیز استان به مردم معرفی شده است اما برای سال‌ آینده برنامه‌هایی برای برطرف کردن این مشکلات داریم و پیش‌بینی‌های لازم نیز در مورد این موضوع انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه استان قم در سال گذشته دومین استان از نظر میزان تصادفات و فوتی در کشور بود گفت: به منظور کاهش تصادفات در استان قم، در سال ۱۳۹۵ اقدامات موثری انجام شد که شاهد کاهش ۳۷ درصدی مرگ و میر‌ها در محور‌های استان قم بودیم و این در شرایطی است که استان قم با افزایش ۱۳ درصدی تصادفات مواجه بوده است اما خوشبختانه میزان افراد فوت‌ شده کاهش چشمگیری داشته است.

وی اظهار کرد: در بارش برف و باران‌ها اخیر، در محور‌های منتهی به قم مشکلی وجود نداشت ولی متاسفانه به دلیل عدم فعالیت مناسب در حوزه تهران، آزادراه و جاده قدیم قم – تهران مسدود شد که بعد از دستور وزیر راه برای کمک به حوزه استحفاظی تهران، اداره‌کل راهداری استان قم باقیمانده مسیر را پاکسازی کرد.

جمالی در پایان گفت: اداره‌کل راهداری استان قم در بارش‌های اخیر اقدام به توزیع بیش از ۵هزار تن نمک و ماسه کرد؛ همچنین حدود ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر از محورهای استان از جمله راه‌های روستایی با حدود ۳۲ ماشین و ۷۲ نفر پرسنل پاکسازی و مسیر آماده تردد مجدد شد.