- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

خرید ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی جهت نصب در بوستان‌های سطح شهر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر در سال جاری ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی خریداری و در بوستان‌ها و کمپینگ‌های شهر نصب می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، پیام جوادیان با توجه به اهمیت بهینه‌سازی در مصرف انرژی، اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر نه به‌عنوان یک مهم بلکه یک وظیفه ذاتی بوده و باید مورد توجه همه ارگان‌ها دولتی و مردم قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم چالش‌های پیش رو جامعه از جمله افزایش جمعیت و کمبود سوخت‌های فسیلی و آلودگی‌های ناشی از استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی را مورد ارزیابی قرارداد و خاطر نشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به‌عنوان یکی از متولیان ایجاد فضای سبز و نگهداری از آن پیش‌قدم فرهنگ‌سازی در این حوزه شده است.

جوادیان تصریح کرد: در راستای استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر سازمان اقدام به خرید ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سال جاری کرده و جهت نصب به بوستان‌ها و کمپینگ‌های شهر انتقال داده‌ می شود.

وی از احداث و نصب ۱۰ آبگرمکن خورشیدی در سال گذشته نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۰ آب‌گرم‌کن خورشیدی نیز در سال گذشته نصب‌شده و آب گرم بوستان‌های علوی، کمپینگ بوستان مهدی و غدیر را تأمین کرده و تا پایان سال جاری ۱۵ دستگاه آبگرمکن دیگر نیز نصب‌شده و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم هزینه خرید،نصب و راه‌اندازی این۱۵عدد آبگرمکن های خورشیدی را بیش از ۱۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد استفاده از آبگرمکن های خورشیدی کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش میزان مصرف انرژی بوده و باید در جهت فرهنگ‌سازی و آشنایی شهروندان در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک همه ارگان‌های دولتی به این حوزه ورود کنند.