- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

خبرنگاران زبان گویای مردم هستند مسئولان باید قدردان آنان باشند

معصومه ظهیری گفت: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و مسئولان باید قدردان آنان باشند چون این قشر زحمتکش وبی ادعا باتوجه به حضور خود درمیان آحاد جامعه،می توانند به عنوان منعکس کننده نظرات مردم وزبان گویای آنان به مسئولان عمل کنند ومسئولان باید قدر دان این قشر پرتلاش وزحمتکش جامعه باشند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مشاور استاندار قم ومدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده که صبح امروز برای تبریک روز خبرنگار ،به همراه هیئت همراه ،مهمان دفتر پایگاه خبری رهپویان قم ورسانه های مستقر در مجتمع تجاری سعدی بود، با اشاره به این مطلب اظهار داشت:اهمیت کار خبر از دیر باز تاکنون به حدی بوده که خداوند پیامبر خود را به این کار نیز توصیه نموده است(ماعلی الرسول الا البلاغ المبین).

معصومه ظهیری افزود:پوشش وقایع،تحلیل وضعیت ،ارائه پیشنهادات برای رسیدن به وضعیت مطلوب در جامعه از طریق ارائه تحلیل های مناسب از وقایع روز پیرامونی جامعه و…از جمله کارهای مثبتی است که یک خبرنگار می تواند انجام دهد.

همچنین خبرنگاران می توانند با درک شرایط جامعه،نقاط قوت را برجسته نموده ونقاط ضعف را نیز به متولیان امور گوشزد نمایند.

این استاد برجسته حوزه ودانشگاه خاطر نشان کرد:نشان دادن نیمه خالی لیوان نیز به نحوی که موجب التهاب در جامعه نشود،نیز کار پسندیده ای است که  می تواند چشم های مسئولان را به نقاط ضعف وقوت خود باز کند تا به نحوی سعی بر برطرف نمودن آن بنمایند.

وی گفت:خبرنگاران چشم بینای جامعه وآینه منعکس کننده واقعیت ها هستند وباید قدر دان آنان باشیم.

ظهیری در ادامه اظهار داشت:شغل خبرنگاری مانند یک قیچی دولبه عمل میکند.به دلیل اینکه خبرنگاران امین مردم وامانت دار جامعه هستند ومیتوانند با بزرگنمایی وکوچک نمایی یک خبر ویک رویدادی،تاثیر شگرف خود را بر افکار عمومی بگذارند.

وی مهمترین کار یک خبرنگار را ایجاد جو نشاط وامیدواری در جامعه ذکر کرد وافزود:خبرنگاران چون مورد اعتماد وعلاقه واحترام مردم هستند،میتوانند باقلم خود،فضای یکدلی ووحدت را در جامعه تقویت کنند واین هنری است که هرکس از پس آن برنمی آید.پس باید همواره قدر آنان را دانست.

حسین کبابی از رهپویان قم نیز با تشکر از حضور ارزشمند مدیرکل دفتر بانوان استانداری قم در جمع خبرنگاران مستقر در مجتمع سعدی ،اظهار داشت:خوشحالیم که مسئولانی مانند شما در استان هستند که ارتباط خیلی خوبی با اصحاب رسانه داشته وهمواره پاسخگوی خبرنگاران بوده وهستند.

وی به بیان برخی از مشکلات اصحاب رسانه در استان پرداخت وافزود:برخی از رسانه ها وبویژه پایگاه های خبری،همواره دغدغه تامین مالی خود را دارند چون ازجایی حمایت مالی نمی شوند وتنها از طریق جذب آگهی که آنهم با مشقت فراوان وبه صورت محدود بخشی از هزینه های جاری خود را تامین میکنند وبیشتر آنان باسیلی صورت خود را سرخ نگاه میدارند ودر حقیقت فعالیت در عرصه خبر آنهم در این در آمدهای محدود ویا اصلا در حد صفر،یک عزم وعلاقه خاص می طلبد که تنها از عهده افراد عاشق پیشه برمی آید وبس. وخبرنگاران واقعا باعشق وعلاقه به کار خود،تمامی این ناملایمات را به جان میخرند وبه کار خود کماکان ادامه میدهند ومصداق سنگ صبوران وادی عشق هستند.

چون هم شنونده مشکلات وگلایه های مردمی هستند وهم منعکس کننده آنها به مسئولان هستند ودر این راه برخی ها باسعه صدر این گلایه های مردمی را از زبان خبرنگاران متقبل میشوند وبرخی ها نه.

مدیر کل دفتر  بانوان استانداری قم در پایان این دیدار سراغ سایر رسانه های مستقر در مجتمع سعدی رفته وبا آنان نیز دیدار وگفتگو کرده وروز خبرنگار را نیز به آنان تبریک گفتند.

خبر از حسین کبابی ،عکس از نرجس سیامک پایگاه خبری رهپویان قم