- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

خانه شهید کلهری در قم تبدیل به خانه‌ موزه می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: خانه شهید کلهری هم قرار است در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم آن را به شکل خانه موزه در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، ابوالقاسم مقیمی در جلسه هماهنگی کنگره ملی شهدای استان قم، با بیان اینکه سازمان فرهنگی در یکسال گذشته سه تجربه برگزاری جشنواره‌ها را در کارنامه دارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و الزام عدم برگزاری تجمع‌ها، تجربه‌های خوبی در زمینه برگزاری جشنواره‌ها و جذب مشارکت عمومی از طریق فضای مجازی به دست آمد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در حوزه برگزاری کنگره ملی شهدای استان نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها بازگشایی خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین است که در بودجه اعتبارات لازم برای آن پیش‌بینی شده و ساختمان آماده شده و برنامه‌های آن در حال تدوین است.

مقیمی با اشاره به برنامه راه‌اندازی خانه موزه شهید شفیعی، گفت: بازسازی و افتتاح این خانه هم به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: خانه شهید کلهری هم قرار است در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم آن را به شکل خانه موزه در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم اختصاص ردیف یک میلیارد ریالی به عنوان کنگره ملی شهدای استان را مورد توجه قرار داد و افزود: همچنین در بودجه امسال ردیف ۴ میلیارد ریالی تولید آثار داریم که ویژه حوزه ایثار و شهادت است و می‌توان از آن در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

مقیمی گفت: تور روایت شهدا نیز شروع شده و تجربه خوبی هم رقم زده و تولید محتوا از سوی بعثه رهبری صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انجام فعالیت‌های ماندگار در حوزه ایثار و شهادت، تصریح کرد: رویکرد سازمان هم بر همین است و به همین خاطر تولید محتوا و راه اندازی مراکز مرتبط با شهدا در دستور کار قرار گرفته است.