حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو از حمایت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر جعفر محمدنژاد در بازدید از نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی آب و فاضلاب قم با قدردانی از […]

معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو از حمایت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر جعفر محمدنژاد در بازدید از نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی آب و فاضلاب قم با قدردانی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده منابع خرید تضمینی برق برای نیروگاه‌های کوچک در کشور فراهم است.

وی با اشاره به حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی گفت: ۲۰ سال خرید تضمینی برق  از جمله مزایای در نظر گرفته برای راه‌اندازی این‌گونه نیروگاه‌ها است ضمن اینکه در مواقع ضروری و در مباحث پدافند غیرعامل می‌توانند یاری‌رسان باشند.

جعفر محمدنژاد با بیان اینکه راهکار ما آماده کردن بستری برای ایجاد این‌گونه نیروگاه‌ها است خاطرنشان کرد: همین حرکت‌های کوچک ضمن ایجاد فرهنگ‌سازی، مسیر را برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی هموار می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو با اشاره به اینکه امروز مردم نیز به دنبال راه‌اندازی این‌گونه نیروگاه‌ها هستند، تأکید کرد: نیروگاه‌های خورشیدی کوچک می‌توانند در پیک مصرف تابستان برای تأمین برق و کاهش مسائل اجتماعی به کمک ما بیایند.

* استفاده از ظرفیت های موجود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با بیان اینکه این شرکت نیز تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در خصوص انرژی‌های تجدید پذیر به کار بسته است، ابراز داشت: احداث نیروگاه برقابی با ظرفیت سه مگاوات در محل تصفیه‌خانه آب قم با استفاده از سرمایه بخش خصوصی و احداث دو نیروگاه خورشیدی ۲۰ و ۲۵ کیلوواتی در ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با اشاره به احداث نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی در تأسیسات سالاریه ابراز داشت: قرارداد یک نیروگاه سه مگاواتی در تأسیسات معصومیه نیز منعقد شده و آماده آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

دکتر علی جان صادق پور به برخی دیگر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله احداث نیروگاه برقابی ۴۲۵ کیلوواتی اشاره کرد و یادآور شد: سعی می‌کنیم تمام ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: در این زمینه نگاه ما بیشتر به رفع نیاز استان در زمان کمبود برق در مواقع ضروری به عنوان یک تعهد اجتماعی است که امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم.