حضور۱۲۰۰نفر خانواده شاهد و ایثارگر در طرح پایش سلامت

از ابتدای امسال تاکنون از ۱۲۰۰نفر خانواده شاهد و ایثارگر در طرح پایش سلامت  ویزیت بعمل آمد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،این طرح در راستای شناسایی، پیشگیری و درمان والدین معظم شهدا، جانبازان و همسران معظم شهدا که دارای کهولت سن هستند اجرا می شود. در قالب طرح پایش سلامت پزشکان عمومی و […]

از ابتدای امسال تاکنون از ۱۲۰۰نفر خانواده شاهد و ایثارگر در طرح پایش سلامت  ویزیت بعمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،این طرح در راستای شناسایی، پیشگیری و درمان والدین معظم شهدا، جانبازان و همسران معظم شهدا که دارای کهولت سن هستند اجرا می شود.

در قالب طرح پایش سلامت پزشکان عمومی و متخصص طرف قراداد با حضور در منازل همسران و والدین صعب العلاج و جانبازان ۷۰درصد مباحث درمانی ایشان را پیگیری می کنند.

همچنین سهولت در ارجاع به پزشکان متخصص مربوطه و پیشگیری از دیگر اهداف این طرح است که با تشکیل پرونده سلامت برای جامعه هدف مباحث درمانی ایشان پیگیری می شود. 

………………………………………..

۶۶درصد گلزار شهدای قم در بخش ها و روستاها واقع شده است

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: ۵۱ گلزار شهید در روستاهای قم و در پنج بخش خلجستان، کهک، سلفچگان، جعفر آباد و قنوات واقع شده است.

به گزارش ایثار واحد استان قم، سردار سید جواد هاشمی افزود:  از ۷۷ گلزار شهدای قم ۲۶ گلزار در شهر قم قرار دارد که عمده این گلزارها گلزار علی بن جعفر (ع) با ۳۵۰۰شهید بعنوان گلزار ملی و مدفن شهدای ایرانی و فرماندهان شهید چون سردار مهدی زین الدین و شهدای غیر ایرانی و تنها شهید اروپایی دفاع مقدس (شهید کمال کورسل)، شهدای منا و مدافعان حرم است.

 وی ادامه داد: گلزار شیخان در جوار بارگاه حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) با ۷۰۰مزار شهید است و مدفن هفت شهید از شهدای هفتم تیر سال ۶۰ و برخی فرماندهان از جمله سرلشکر فراشاهی است.

سردار هاشمی افزود: از دیگر گلزارهای محوری قم گلزار سوم خرداد با مرکز فرهنگی سوم خرداد و ۶۰ شهید و گلزار وادی السلام که یادمان شهدای انقلاب از جمله شهید نواب صفوی و شهدای حزب موتلفه و شهید آیت الله سعیدی در آن واقع شده و گلزار امامزاده ابراهیم (ع) با بیش از ۴۰۰شهید است.

وی خاطر نشان کرد: از ۵۱ گلزار شهدای بخش های استان ۲۶ گلزار در بخش خلجستان، ۱۳ گلزار در بخش کهک (از جمله گلزار روستای شهید پرور فردو)، شش گلزار در بخش سلفچگان، چهار گلزار قنوات و دو گلزار در بخش جعفر آباد قرار دارد.

سردار هاشمی اضافه کرد: هم اکنون در طرح ساماندهی گلزارها ۴۲ گلزار تکمیل شده که ۱۴ گلزار شهری و۲۸ گلزار روستایی است و ۱۷ گلزار نیز در دست اقدام می باشد.