حضور ارزشمند نیروهای مردمی وجهادی قم در کمک رسانی به لرستان

مسئول ستاد اقامه نماز و قرارگاه کمک‌های مردمی استان قم گفت: پاکسازی و شست‌وشوی هزار خانه توسط نیروهای جهادی از جمله اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه در استان لرستان است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، محمد خامه‌یار ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که با موضوع «اطلاع رسانی در زمینه فعالیت‌ها، کمک‌ها و امدادرسانی […]

مسئول ستاد اقامه نماز و قرارگاه کمک‌های مردمی استان قم گفت: پاکسازی و شست‌وشوی هزار خانه توسط نیروهای جهادی از جمله اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه در استان لرستان است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، محمد خامه‌یار ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که با موضوع «اطلاع رسانی در زمینه فعالیت‌ها، کمک‌ها و امدادرسانی انجام شده توسط ستاد اقامه نماز کشور و قرارگاه کمک‌های مردمی قم» در ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز استان قم به نمایندگی از ستاد اقامه نماز کشور و حوزه‌های علمیه در لرستان حضور پیدا کرد، اظهار داشت: کمک رسانی توسط قرارگاه کمک‌های مردمی استان قم طی مدت زمان ۲۰ روز از طریق نیروهای پیاده، استفاد از بالگرد، استفاده از قایق و پل معلق انجام شد که بیشترین مدت خدمت و حضور نیروها را این قرارگاه بر عهده داشته است و خدمات این قرارگاه ادامه دارد.

وی ادامه داد: آستان مقدس حضرت معصومه (س) با توزیع ۴۰ هزار پرس غذا و بسته‌های کمکی، بانک رفاه کارگران، مؤسسه مالی اعتباری کوثر، مسجد مقدس جمکران، سپاه علی‌بن ابی طالب (ع)، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با دو محموله و اعزام نیروهای جهادی، حوزه علمیه خواهران، مساجد شهر قم، مراجع معظم تقلید، ستاد مدیریت بحران استان قم، راهداری استان قم، کمیته امداد قم، راه آهن استان قم از جمله نهادها و ارگان‌هایی بودند که همراه با اقشار مختلف مردم قم کمک‌ها و نیروهای خود را اعزام کردند.

مسئول قرارگاه کمک‌های مردمی استان قم با اشاره به اینکه آتش‌نشانی قم با ۱۲۵۰ عملیات امدادی و پاکسازی و آب‌کشی که سرآمد همه آتش‌نشانی‌های کشور بودند، افزود: نیروهای جهادی مستقر در قرارگاه استان قم از نیروهای داوطلب کشور بودند و ایران کوچکی در پلدختر و ایران کوچکی در قرارگاه ستاد اقامه نماز حضور داشت و طبق اقرار مسئولین شهر منظم‌ترین قرارگاه کمک‌های مردمی بودیم.

خامه یار بیان کرد: توزیع اقلام خانه به خانه در زمینه پوشاک و تغذیه، اقامه نماز جماعت، حضور گروه‌های تخصصی مشاوره و روانشناسی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اهدای اسباب بازی برای کودکان، حضور ۱۸ پزشک متخصص و فوق متخصص در منطقه، به کارگیری ۲۰۰ نیروی جهادی، برگزاری اولین جشن عروسی و اهدای هدیه به زوج جوان، پوشش ۲۳ روستا، پاکسازی و شست و شو هزار خانه توسط نیروهای جهادی از جمله اقدامات انجام‌شده توسط این قرارگاه است.

وی تصریح کرد: هم‌چنین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه واحدی به عنوان رسیدگی به حوادث مانند اعزام و ساماندهی روحانیون در مواقع بحران ایجادشده است.

توزیع ۵ هزار بسته غذایی در نیمه ماه رمضان در مناطق سیل زده

مدیر ستاد اقامه نماز قم با تأکید بر حفظ کرامت سیلزدگان استان لرستان و پلدختر، اضافه کرد: در مدت ۱۷ روز حضور در استان لرستان، ۸۵ هزار پرس غذای گرم و ۵ کامیون آب معدنی توزیع شد؛ هم‌چنین ۸ مورد پرواز برای ۲۳ روستا، اهدا ۱۰۰ مورد کارت ۳۰۰ هزار تومانی به افراد آسیب‌پذیرتر، استقرار پتوشویی با شست وشوی روزانه ۱۵۰ پتو و فرش نیز از دیگر اقدامات قرارگاه کمک‌های مردمی استان قم است.

خامه یار با اشاره به اینکه نیروهای راهداری استان قم در یک مأموریت ۱۵ روزه مشغول ترمیم راه پلدختر – معمولان هستند، ابراز کرد: بزرگترین جشن نیمه شعبان با هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حضور حجت‌الاسلام روستا آزاد در پلدختر برگزار شد.

وی از ساخت دو مدرسه توسط این قرارگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تعمیر و بازسازی منزل ۳۱ فرهنگی توسط آموزش پرورش استان قم و توزیع ۵ هزار بسته غذایی در نیمه ماه مبارک رمضان، اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان توسط آیت‌الله اعرافی برای این مناطق و پیش‌بینی اهدا جهیزیه برای ۲۸ زوج جوان بعد از استقرار آنها در منازل‌شان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در مناطق سیل زده استان لرستان است.

سیل اخیر در لرستان منجر به خسارت‌های جانی و مالی شد و قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین شده است.